КЗК: Благоевградският месопреработвател КФМ не е в нарушение – „Молерите“ не имитират „Старият месар“!

Тони СТОЯНОВ
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) не откри имитация във външния вид на продуктите от серията „Молерите“ на месопреработващата фирма „Карол Фернандес миит“ (КФМ) и на продуктите с марката „Старият месар“. Обвинението към КФМ е на „Съксес“ ООД – производител на серията „Старият месар“ (луканка, говежди суджук, суджук за деца).
ПРЕТЕНЦИИТЕ
В своето искане до антимонополния орган „Съксес“ твърди, че продуктите с търговска марка „Молерите“ на КФМ имитират тези от марката „Старият месар“ (брандът присъства на пазара от ноември 2012 г.) От „Съксес“ посочват, че имитацията се отнася до бежовия цветови код на етикета, начина на полагане на етикета върху продукта, наименованието на продуктите, опаковането им в прозрачен плик с перфорация и затварянето на плика с червен конопен конец. „Съксес“ твърди, че КФМ въвежда в заблуждение потребителите относно производителя, начина на производство, качество на продуктите и други съществени техни характеристики. Така според „Съксес“ КФМ извлича по недобросъвестен начин ползи от наложената на пазара марка, засяга търговските интереси на „Съксес“, влияе на отношенията на фирмата с нейните клиенти, като злепоставя и руши граденото с години доверие в качеството на продукти „Старият месар“.
ОТГОВОРЪТ
В отговора си до КЗК „Карол Фернандес миит“ оспорва изцяло твърденията на „Съксес“. Според КФМ единствените прилики, които се виждат в етикетите, са свързани с вида на продукта (суджук, луканка и т.н.), но тези обозначения не могат да бъдат обект на изключителна закрила и съответно – на имитация, тъй като указват вида на продуктите. Отбелязва се също, че етикетът на продуктите „Молерите“ е изработен и предаден на възложителя КФМ още през март 2012 г., или половин година преди датата на пускането на пазара на продукти „Старият месар“. В становището се посочва, че КФМ е една от първите фирми, която още от 2008 г. предлага на пазара продукти, опаковани в прозрачно фолио. От дружеството уточняват, че завързват суджука и луканката с канап или друга подобна материя много години преди „Съксес“ въобще да предлага месни продукти.
РЕШЕНИЕТО
КЗК установява, че приликите между етикетите на сравняваните продукти с марка „Старият месар“ и „Молерите“ са единствено в наличието на сходство в избрания основен цвят – бежов, и съществуващото кантиране. Комисията смята, че тези сходства не са достатъчни, за да породят риск от заблуда за потребителите относно произхода и производителя на продукта. На централно място и на двата етикета има елементи, които се различават съществено един от друг и заемат значителна площ. Те са лесни за запомняне и дори само един бегъл поглед е достатъчен, за да се констатира, че са налице съществени различия между етикетите, заключава КЗК. Плюс това и двата сравнявани етикета съдържат информация за производителя с посочени адрес и телефон за контакти. КЗК приема, че съществуват достатъчно други отличителни белези, които ясно разграничат и индивидуализират продуктите на двете дружества. Затова становището на комисията е, че КФМ не е извършила нарушение.

Започнете да пишете и натиснете Enter за търсене