Едно към едно ! Какво е качеството на обслужване на такситата в Благовград

такси

Темата за качеството на обслужване на такситата в България е доста коментирана. Всички знаем за измамите, които правят шофьорите в големите градове и най-вече София. За по-малките градове, обаче, не се споменава нищо. За това аз реших за направя едно малко разследване за това, какво е нивото на обслужване на такситата в Благоевград. За целта, реших да пробвам три от по-големите таксиметрови фирми в града.На проверка подложих не само маршрута, по който минава шофьора (дали прави излишни заобикаляния, дали ме пита през къде предпочитам да мине, дали въобще е запознат с местоположението на адреса ми), но и неговото поведение – дали пуши, дали би сменил музиката, ако го помоля, както и нивото на хигиена в таксито.Така започна и моето тридневно разследване.

 Часът е 9.30 сутринта, а аз бързам за интервю. Звъня на първата набелязана от мен таксиметрова фирма. Поръчвам си адреса, а диспечерката ми казва, че колата ще пристигне до 3-4 мин. (Това, което харесвам на такситата в Благоевград е, че винаги те ориентират до колко минути ще пристигнат, за да не чакаш излишно на студа.) В случая аз слезнах веднага, за да проверя до колко точно минути ще пристигне таксито – три минути, точно като по часовник. За сега добре. Казах си маршрута, а шофьора веднага ме попита през къде предпочитам да  мине. След като му казах, че няма значение, той ме контрира с бърз отговор, че винаги има значение, защото аз съм клиента и винаги имам право. Още  първия ден останах очарована. Таксито беше чисто, топло и това, което ми направи впечатление е, че за да избегне светофара, шофьора зави в една уличка и така ми спести не само едноминутно чакане на светофара, но и закъснение.

На връщане пак си хващам такси (от същата фирма), още с влизане усещам силна миризма на цигари (таксиджията държи цигара), а прозорците са отворени. Веднага помолих да бъдат затворени и да пуснат парното, защото просто умирах от студ. Шофьора започна да се мръщи и с голяма неохота направи това, което го помолих, но цигарата си остана в ръцете му. „Ами цигарата? –питам вече изнервено, а той ми казва „Пречи ли ти?” (все едно ме познава от сто години) След като му обясних, че ми пречи, а и при положение, че прозорците бяха затворени още повече, той с още по-голямо нежелание я махна. Казах му адреса си и той ме попита през къде искам да минем и така, въпреки малките нередности,всичко завърши добре.

През следващите два дни пробвах останалите набелязани компании. Единствения проблем беше, че  таксиметровия шофьор на едната обърка адреса, на който трябваше да ме откара, а за да се извини ми спря апарата.

Извода, който мога да си направя от така нареченото ми разследване е , че в по-малките градове, шофьорите на таксита нямат възможност да правят излишни заобикаляния и по този начин да излъжат клиентите си. Колите са сравнително чисти, а ако нещо не ти харесва, винаги можеш да си кажеш. Проблеми с такситата нямах не само през тези три дни, но и по принцип. Като човек, който ползва доста често услугите им, спокойно мога да каза, че нивото на обслужването на такситата в Благоевград е доста добро. Шофьорите са учтиви, гледат да те улеснят с маршрута,за да спестиш 10 стотинки. Единствената ми забележка е, че след като си решил да се занимаваш с това е хубаво да си направиш труда да научиш местоположението на улиците (все пак гардът не е толкова голям) . А и да не забравяме, че хората понякога ползват услугите им именно заради това, че не знаят къде се намира адреса, на който трябва да отидат.

Започнете да пишете и натиснете Enter за търсене