Лъсна истината! Вестник Вяра лапа над десетки бона от евро проекти на община Гоце Делчев, Сандански и Белица, „Струма“ също смуче с пълна кошница

svoboda_na_slovotoОт оперативните програми досега добре са заработили и някои медии. Групата „Икономедия“, собственост на Иво Прокопиев, може да се похвали с договор за повишаване на квалификацията на служители си от 2010 г., по който са й изплатени 56 753 лева. Дружеството обаче е било наето като изпълнител за публикуване на реклами и за организиране на конференции по още седем европроекта. Сред тях са такива на „СИБанк“, „БТК“, „Мусала софт“, Университета по библиотекознание и информационни технологии и други.

Сериозен актив, освен от договорите за реклама, отново е записало и „Дарик радио“. То също е взело пари (51 728 лв.) за обучения на служителите си. През 2012-а медията участва като партньор в други седем проекта по програмата за развитие на човешките ресурси. Спечелен проект за повишаване на квалификацията на служителите има и дружеството от групата на „Дарик“ – „Дарик нюз“. Той е от 2010-а и е на стойност около 20 хил. лева.

Сред успелите е и „ДИР.БГ“ АД. Интернет порталът е реализирал проект за въвеждане на нови услуги, който е финансиран с 298 997 лв. от програмата „Конкурентоспособност“. „Инвестор.БГ“ пък е взел 109 028 лв. за внедряване на софтуер за управление на връзки с клиенти.

Кой мислите пък е рекламирал проекта на Асоциацията на индустриалния капитал в България и Асоциацията на директорите за връзка с инвеститорите за укрепване капацитета на структурите на гражданското общество, подобряване на корпоративното управление и развитие на корпоративната социална отговорност?

Ами „Топспорт медия“, разбира се. Безспорни авторитети и изявени професионалисти в тези области. Футболният сайт на Красен Кралев е взел 272 777 лв. за изпълнението на този проект. Освен дейности по осигуряване на информация и публичност тук са правени „анализи на предизвикателствата за подобряване на корпоративното управление“, „проучвания на добрите практики в областта на корпоративното управление“, „разработване на стратегия за организационно развитие на АИКБ като организация на емитентите и на АДВИБ като професионална организация на директорите за връзки с инвеститорите“, „изготвяне на архитектура и инфраструктура на ефективна партньорска мрежа“ и много други до болка познати на „Топспорт медия“ теми.

„Вестникарска група България“, която издава „Труд“, „24 часа“, „168 часа“. „България днес“ и др. пък е взела пари за реклами по седем европроекта. Сред тях са тези на НАП за изграждане на достъпна за гражданите и бизнеса интегрирана информационна система на община Якоруда за корекцията на река Места и други. Местните власти в родопския град са захранили добре и издателя на вестник „Вяра“ – „АВС КО“ ООД. Освен за популяризиране на свършеното по „мокрия“ проект дружеството е взело пари още за реклама на звеното за услуги в домашна среда, чийто бюджет е над 230 хил. лв., както и за публикуване на информации по проекта „Грижа в семейна среда на хора с увреждания и самотноживеещи чрез предоставяне на услугите „социален асистент“и „домашен помощник“. Също така „АВС КО“ получава сериозни приходи от още редица европроекти на общини в Югозападна България, сред които Гоце Делчев, Сандански и Белица.

Друг вестник от региона – „Струма“, е взимал пари по три проекта. Става дума за „Здравословна и достъпна градска среда в Благоевград“, „Стримона строй“ инвестира в опазване на природата“ и „Обновяване и оборудване на МБАЛ „Свети Врач“ в Сандански“. Но това не е всичко. С пълни кошници са още вестник „Родопски вести“, ЕТ “ Медиа АРТ“ – издателят на вестник „Димитровградски пазар“, „Лудогорски вестник“, „Отзвук Прес“ (вестник „Отзвук“), Издателска къща „Борба“АД, вестник „Строител“, „Черноморски фар“ и други.

Интересно е, че финансиране, в това число и държавно, прибират дори и неработещи фирми. Такъв е случаят с малко известното дружество – „Български телеком и телевизия“. Името му сигурно не говори нищо на повечето хора, но зад него стои обединението на една дузина регионални кабелни оператори с над 150 хил. абонати в цялата страна. То бе създадено в края на 2010-а с идеята да подпомага малките играчи в бранша в битката им с големите акули. Оттогава обаче няма нищо ново около „Български телеком и телевизия“, а сайтът му „http://btt.bg“ е замрял някъде през 2012-а. При все това дружеството спечели 215 240 лв. по схемата „Подкрепа за развитието на клъстерите в България“ на програма „Конкурентоспособност“. Една четвърт от парите вече са усвоени. Над отговорите на въпросите кой, как и за какво точно ползва тези средства тегне мъгла.

Започнете да пишете и натиснете Enter за търсене