Интерактивен урок по френски език на тема „Пътешествие из Франция и Италия“ с учениците от 9-„б“ клас в СУ Сатовча проведе старши учител Райка Славчева

Във връзка с „ПРОЕКТ” „Модерна и интерактивна класна стая чрез творчество и педагогически иновации“, Програма „Еразъм+”, Ключова дейност 1, Училищно образование на СУ „Св.св.Кирил и Методий в село Сатовча, г-жа Райка Славчева – старши учител по френски език и Координатор, проведе интерактивен урок по френски език на тема „Пътешествие из Франция и Италия“ с учениците 9-„б“ клас.

Основните цели бяха:

проучване на забележителностите на Рим и Париж;

усъвършенстване на творческото мислене на учениците;

създаване на положителна нагласа и желание за сътрудничество, използвайки иновационни методи в класната стая.

Основните методи, които се използваха в часа бяха: мозъчна атака, мисловни карти, работа по проект, работа в групи и работа в екипи.

Методът мисловни карти има четири основни характеристики: обектът, който е фокус на вниманието се откроява като централно понятие; основните теми на мислене излизат от централното понятие като клони, които включват ключовата дума, изписана върху свързана с централното понятие линия.

Второстепенните теми също се изобразяват като разклонения на клоните от по-високо ниво; клоните се свързват в мрежовидна структура.

Технологичните стъпки при работа по проект, свързан с разработката на мисловни карти, включва: избор на ключова дума, което породи множество асоциации и ефективно подпомогна паметта на учениците.

В самия център на мисловната карта бяха думите Рим и Париж – столиците, които дадоха основание на учениците да потърсят информация от Интернет за техните забележителности. Създадоха се връзки между отделните елементи на мисловната карта. Осъществиха се междупредметни връзки – ИКТ, история, география и др.

Мисловните карти улесниха, както процеса на преподаване, така и процеса на учене; помогнаха за синтезирането на голям обем от информация; помогнаха, както за запаметяването, така и за припомнянето и използването на информацията след това; подпомагат развитието на уменията за учене и са добър помощник и активатор на паметта.

При провеждането на часа се констатира, че приложената педагогическа технология, е предпоставка за придобиване на умения за създаване на учебни проекти чрез мисловни карти.

Породи се не само интерес, но и стремеж на учениците отговорно и прецизно да изпълнят своите задачи, сподели старши учител Славчева пред Топ Преса.

 

 

Започнете да пишете и натиснете Enter за търсене