Свържете се с нас

Бизнес

Около 1 лев за килограм грозде на пазара в Благоевград

Публикувано

на

От седмици, на пазара в Благоевград вече започна продажбата на грозде. Търговците казват, че търсенето е голямо, а реколта тази година от различните сортове грозде е много добра и качеството е високо, предава БНТ.

Около 1 лев за килограм грозде на пазара в Благоевград

Около 1 лев за килограм върви цената на сортовете мерло и каберне.

На пазара се предлага предимно грозде от района на Пловдив и Пазарджик, защото реколтата от Петрич и Сандански тази година е слаба.

Търговците съветват клиентите да оглеждат добре гроздето преди да го купят.

За улеснение на купувачите на пазара се предлага и мелене на гроздето, а до началото на октомври се очаква цената на мерлото и кабернето да падне до 50 стотинки за килограм.

pirinsko.com

коментара

Бизнес

До 20% по-ниски добиви от грозде, но с по-добро качество

Публикувано

на

Гроздоберната кампания 2019 протича нормално и съгласно прогнозите за страната. Времето беше благосклонно към гроздопроизводителите и независимо от нанесените на места поражения от майските бури и градушки и липсата на дъждове в следващите месеци, се очаква добра реколта. 
Това заявява министърът на земеделието, храните и горите Десислава Танева в отговор на депутатски въпрос за мерките, които ще предприеме Министерството на земеделието, храните и горите за защита на родното производство от грозде.
Прогнозата е добивите за цялата страна да са до 20% по-ниски от миналата година, но с по-добро качество. Изпълнителната агенция по лозата и виното (ИАЛВ) съвместно с Министерство на земеделието, храните и горите предприеха редица мерки за безпроблемното протичане на Гроздоберна кампания 2019, уточнява Танева.
Тя информира, че инспекторите на Изпълнителната агенция по лозата и виното ежедневно са на проверки в лозовите масиви, където се извършва гроздоберът, както и в преработвателните предприятията, а в офисите на териториалните звена на ИАЛВ се сверяват площите, за които лозаро-винарските камари издават сертификати за произход на грозде.
Изпълнителната агенция по лозата и виното е изпратила писма до НАП – София, Агенция „Митници”, Дирекция „Национална полиция” на МВР и ДАНС за съдействие и организиране на съвместни проверки, осигуряващи безпроблемното протичане на гроздобера. Със съдействието на Дирекция „Жандармерия” е осигурено протичане на кампанията по изкупуване на грозде на принципа „очи в очи – директно между гроздопроизводителите и винопроизводителите.
По отношение на т. нар. „внос на грозде” от Румъния, следва да се има предвид, че движението на винено грозде на територията на ЕС не се отчита като внос и не подлежи на митнически контрол. Партидите винено грозде от Румъния следва да бъдат придружени с валидни за страната на произход документи, чрез които да е проследим произходът на гроздето, както и документи по реда на Данъчно-осигурителния процесуален кодекс, относими към фискалния контрол. От друга страна гроздето като продукт с висок фискален риск, е обект на фискален контрол от страна на НАП, допълва Танева.
Тя посочва, че всички преработващи предприятия на територията на страната са обект на обстойни проверки по време на кампанията. При проверките не е установено изкупуване от винарските предприятия на винено грозде с произход от Румъния или от други европейски държави. На пазарите и тържищата също не е установено такова грозде. Не е регистриран и внос от трети страни (държави извън Европейския съюз).
Танева подчертава, че от началото на гроздоберния сезон Изпълнителната агенция по лозата и виното и Министерството на земеделието, храните и горите са в непрекъснат контакт с браншовите организации, с цел осигуряване на безпрепятствено, протичане на гроздобера и прибиране на реколтата.
Към момента почти в цялата страна гроздето се изкупува на приемливи цени. Изключение правят някои райони, в които винопроизводителите разполагат с по-големи количества собствена продукция от грозде. Голяма част от винопроизводителите, участват по мерките, от Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор и създават собствени лозови масиви, с цел затваряне на производствения цикъл. Вследствие на това те преработват основно грозде собствено производство. Така малките гроздопрризводители нямат възможност да реализират своята продукция или са принудени да я продават на ниска цена, уточнява Танева.
Тя информира още, че към настоящия момент изкупеното от винарски предприятия винено грозде е 55 млн. кг. Предвидените за България европейски средства по Национална програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор са около 134 млн. евро за пет години, като годишният бюджет за прилагането на мерките от програмата е около 26 млн. евро. В действащата в момента програма, която обхваща периода 2019-2023 г. са включени 4 мерки, от които гроздо- и винопроизводителите в сектора могат да се възползват:
Популяризиране в трети държави; Преструктуриране и конверсия на лозя; Застраховане на реколтата; Инвестиции в предприятия, допълва още Танева. /БГНЕС

коментара

Продължете с четенето

Бизнес

Джеймс Хюз: Няма опасност от провал на зимния сезон в Банско

Публикувано

на

Няма опасност от провал на зимния сезон в Банско заради фалита на един от най-големите туроператори в света „Томас Кук” и дъщерната му фирма в България „Астрал Холидейз” – това е мнението на един от първите хотелиери в Банско – великобританеца Джеймс Хюз, който е в хотелиерския бранш над 25 години. Според него туроператорските фирми нямат бъдеще и това ще стане факт, когато Гугъл реши да работи директно с хотелиерите чрез собствена онлайн платформа за резервации, тема, която се обсъжда всяка година и е въпрос на време да се случи.

„Не знам колко хотелиери в Банско работят с „Астрал Холидейз” и „Томас Кук” и доколко фалитът им ще повлияе на туризма тук, но това е една добра причина да преосмислим бизнеса си. Това е голям знак за бъдещето на туризма и ние трябва да реагираме адекватно. Ако туроператорите нямат бъдеще в Банско, хотелиерите в града трябва да променят бизнес модела си. Лично за мен няма нужда от промяна, защото аз не работя с туроператори. Преди 20 години разбрах, че туризмът има друга посока и това е чрез индивидуални туристи, които идват през интернет, договарят почивка директно с хотелиерите и не използват посредници, а туроператорите са само едни посредници и според мен те нямат бъдеще. Те само натискат хотелиерите, за да има ниска цена, за да има нещо да предлага на туристите. Ако един турист може да запази един добър продукт директно с хотелиера, защо да ползва туроператор? Единствената причина е, защото той предлага най-ниска цена. Големите туроператори ще фалират най- бързо, защото имат големи заеми, големи разходи и в крайна сметка такива огромни динозаври няма как да оцелеят на тези цени. Според мен туроператорите ще фалират, когато Гугъл реши да работи директно с хотелите, т.е. да направи една система за резервации. Този момент още не е дошъл, но и това ще стане рано или късно“, прогнозира Джеймс.

Той има свое мнение и за създадената паника и страх сред хотелиерите от фалита на британския туроператор, който е на пазара над 100 години, но има и своя версия как нещата да се случат и туризмът да върви напред.

„Не искам да говоря лошо за моите колеги в бранша, но да работиш с туроператор означава, че ти не разбираш твоя бизнес. Най-лесният начин е да кажеш на един туроператор, че му даваш целия си хотел и твоята работа е свършена, ти нямаш повече ангажименти. Затова българските хотелиери имат основание да се паникьосват и е нормално да се паникьосват, защото повечето от тях работят с туроператори. За мен да работиш с туроператор е луда работа. Този бизнес няма бъдеще. Решението е да вдигнем нашия стандарт, да вдигаме нивото и да предложим нещо качествено, тогава и ние имаме бъдеще и туристите ще са доволни. Тогава имаме спирала, която върви нагоре”, казва Джеймс Хюз.

Според него всички в хотелиерския бранш трябва да запретнат ръкави и да се научат да вършат сами работата си и да не разчитат изцяло на туроператорски фирми. Необходимо е единство в бранша, за да може да се преодолее натискът на туроператорите и извиването на ръцете с ниските цени.

ЯНА ЙОРДАНОВА

struma.bg

коментара

Продължете с четенето
loading...

Facebook

КАЛЕНДАР

октомври 2019
П В С Ч П С Н
« сеп.    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

ПОПУЛЯРНИ