Инж. Росица Димитрова, управител на «Водоснабдяване и канализация» ЕООД – гр. Благоевград: Радваме се, че хората започнаха да проявяват разум по отношение на заплащането на водата и не се поддават на провокации

Дружеството, което отговаря за осигуряването на питейна вода на над 200 000 жители в Благоевградска област – „Водоснабдяване и канализация“ ЕООД – гр. Благоевград, отчита повишена събираемост на задълженията на потребителите и положително развитие в населените места, в които от началото на тази година голяма част от потребителите отказваха да заплащат за ползването на услугата.

„Радваме се, че хората разбраха същността на нещата и че се убедиха, че неплащането не е решение. Доставянето на питейна вода, отвеждането и пречистването на отпадъчни води е услуга, за чието ползване се дължи заплащане – така, както и за всяка друга услуга“, коментира управителят на дружеството инж. Росица Димитрова.

Миналия месец по повод на поредните протести за цената на водата в Пиринско, управителят на „Водоснабдяване и канализация“ ЕООД – гр. Благоевград излезе с изрично обръщение, призоваващо всички партии и кандидати за кметове и общински съветници да не „посягат“ с нечисти мисли към проблемите на водата. „Водата е природен ресурс, който е добре да се цени и опазва. Но водата е и услуга, за която трябва да се плаща. Още повече, че касае живота и здравето на хиляди хора“, посочи тогава инж. Росица Димитрова, апелирайки да не се прави политика с водата на гърба на хората, тъй като „тя няма цвят“.

Все повече хора от община Струмяни и населените места от областта, които отказваха да заплащат задълженията си, са започнали поетапно да ги погасяват. От „Водоснабдяване и канализация“ ЕООД – Благоевград посочват, че все повече хора осъзнават, че неплащането на задълженията може само да усложни нещата и да се стигне до там, че да се наложи потребителите да заплатят и съдебни разходи. В случай на неспазване на задълженията и липса на съдействие, служителите на дружеството следват законовите процедури и пристъпват и към спиране на водоподаването на некоректните потребители.

„Длъжни сме да защитаваме интереса си и да събираме своите вземания – все пак ние сме 100% държавно дружество и всичко друго би било безотговорно както към работата на дружеството, така и към коректните ни потребители, а и би възпрепятствало дейността на дружеството и изпълнението на преките ни задължения“, коментира още инж. Димитрова.На тези, които имат затруднения и не могат да заплатят задълженията си веднага, „Водоснабдяване и канализация“ ЕООД – гр. Благоевград предлага разсрочено плащане, като процедурата е изключително улеснена. Единственото, което трябва да направят хората, които искат да се възползват от тази възможност, е да попълнят заявление за разсрочено плащане. Това може да стане във всяко едно от регионалните поделения на ВиК дружеството – в Благоевград, Симитли, Разлог и Гоце Делчев. След одобрение на искането им техните задълженията могат да бъдат разсрочени за период от 3 месеца до 1 година.

За улеснение на потребителите още от следващия месец „Водоснабдяване и канализация“ ЕООД – гр. Благоевград ще пусне и още една услуга – т.нар. „мобилни каси“. Екипи на дружеството ще посещават на място селата, за да инкасират на място задълженията на абонатите, издавайки на момента и фактура за плащането.

Още отсега от компанията съобщават, че техните екипи ще се легитимират и ще бъдат с екипировка и отличителните знаци на дружеството, за да не се доверяват хората на измамници и мними касиери.

„С това допълнително ще улесним потребителите и ще добавим още един начин за плащане към сега съществуващите – чрез касите на дружеството, Easypay, клоновете на Български пощи и Общинска банка и онлайн чрез e-pay“, коментират още от компанията.

„През 2014 г., когато поех управлението на „Водоснабдяване и канализация“ ЕООД – гр. Благоевград, дълговете на дружеството бяха в размер на близо 1,8 милиона лева. Имаше неразплатени около 1 млн. лева задължения към доставчици и 850 хил. лева задължения към Басейнова дирекция „Западнобеломорски район“ – Благоевград. С наложената изключително строга финансова дисциплина и организация, постепенно успяхме да стопим тези задължения, като буквално до няколко месеца ще ги изплатим изцяло“, коментира още инж. Димитрова. Тя добави, че всичко това се случва на фона на задържаната години наред без промяна цена на водата, при постоянно поскъпване на всички услуги, цени на труд и материали, както и без каквото и да било ощетяване на работещите в дружеството. „Напротив – увеличаваме заплатите на служителите, като в момента средната брутна заплата е над 800 лева, а и при всеки празник раздаваме допълнителни бонуси. Дружеството е финансово стабилно и се стремим да го превръщаме във все по-привлекателно работно място, особено за младите хора, които сега завършват своето образование и търсят възможност за професионална реализация“, каза още управителят на ВиК-Благоевград.

От месец септември „Водоснабдяване и канализация“ ЕООД – гр. Благоевград ще има и собствен кол-център, който допълнително ще спомага за събиране на задълженията. Служители, които са преминали специално обучение за целта, ще комуникират с потребителите и ще управляват с помощта на специализиран софтуер процеса на погасяване на задълженията и ще контролират периодичността на плащанията, както и ще отговарят на въпроси на потребителите и ще им съдействат за улесняване на този процес.

Вестник “ Топ Преса „

Започнете да пишете и натиснете Enter за търсене