Свържете се с нас

Таблоид

При онлайн резервациите на почивки не натискайте импулсивно бутона „купи“

Публикувано

на

Хората да не взимат прибързани решения при онлайн резервация на почивка, дори когато са атакувани с изскачащи прозорци и анонси от рода на „Последна стая”, „Само две стаи”, „Още пет потребителя разглеждат тази оферта” и пр. Това препоръча председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов. Той посъветва още в спокойна среда да прегледат още няколко оферти, да ги съпоставят като цена и условия и едва тогава да изберат най- доброто за тях. Ако нещо ги притеснява, да потърсят пряка връзка и в телефонен разговор например, да уточнят всичко необходимо.

 

„Типично за българския потребител в сравнение с европейския, е че той по-рядко изобщо прави резервации и т.нар. ранни записвания не са особено предпочитани у нас, за разлика от редица европейски държави. Извън активните месеци на летния сезон, когато повечето хора все пак предварително се насочват към определени места, за другите пътувания през годината с туристически характер, според мен, почти няма предварителни резервации”, каза още Маргаритов в репортаж за ТВ „Европа” по повод наскоро публикувано проучване на „Евростат”, според което близо 50% от европейците резервират своите почивки онлайн, а в България – 17 на сто. „Считам, че в следващите няколко години ние ще наваксаме доста по отношение на хората, които се осмеляват да си резервират и то през интернет. Защото това проучване също показва, че България е сред водещите държави по темп в проценти на нарастване на потребителите, които използват Интернет за онлайн търговия, в това число и туристическата услуга”, добави той.

 

Според Маргаритов онлайн търговията в България като цяло е имала по-труден старт. „Основно поради консервативния подход на българина, че могат да му бъдат откраднати банкови данни, да бъде спекулирано от престъпници с намерение да източат от средствата му. Казвал съм и преди – в момента, въпреки че не всичко е съвършено, по-голяма е вероятността да Ви задигнат портфейла от магазин, отколкото да Ви откраднат данните от кредитната карта, докато пазарувате онлайн”, посочи председателят на КЗП.

 

По думите на Маргаритов някои недостатъци на онлайн резервирането на туристически услуги проличават в макар и не многото на брой жалби на хората срещу търговци в този сектор. „Най- честото оплакване е свързано с разминаването между това, което е рекламирано в интернет – на сайтове на туристически агенции, на конкретни хотели, комплекси и т.н., и това. което потребителите получават в реалните условия. Има хубави картинки, доста изкушаващо описание на услугите, които се предоставят, но впоследствие се оказва, че това не съответства на действителността. Например, обещават Ви стая с изглед към морето, а после се оказва, че морето може да бъде видяно само под някакъв много специфичен ъгъл от огледалото в банята”, каза Маргаритов. Той отбеляза, че това е нелоялна търговска практика, която подлежи на санкция с глоба до 30 000 лв. при първоначално и до 50 000 при повторно нарушение.

 

Димитър Маргаритов отправи и няколко предупреждения към потребителите. Той препоръча хората да не се доверяват на онлайн магазини с непрофесионално изработен дизайн на интерфейса, със съмнително ниски цени или с недостатъчно информация за търговеца, за предлаганите продукти, за правата на потребителите и процедурите за решаване на евентуален спор. „Понякога ни се струва, че там, където има повече информация, ще изгубим време да я прочетем, но това невинаги е така. Трябва да обръщаме внимание на детайлите, защото те ни ориентират кой е надеждният търговец, съответно – при него рисковете са много по-малки”, завърши той.

коментара

ВИДЕО

„Близнакът“ с Уил Смит губи $20 милиона в боксофиса

Публикувано

на

Минус 75 милиона долара – такава е равносметката за филмът „Близнакът“ седмица, след като заглавието дебютира на голям екран по света. Лентата, режисирана от носителя на „Оскар“ Анг Лий и която за първи път смело си позволи да „подмладява“ чрез компютърни ефекти актьор от величината на Уил Смит, е спечелила едва 118 милиона долара от продажбата на билети в киносалоните.
Още по темата:

За реализирането на заглавието пък са трябвали малко над $140 млн.

Сред причините за незадоволителното представяне на филма е фактът, че стартът на широкото му разпространение се случи само седмица след скандалната премиера на „Жокера“, който продължи да бъде най-гледаният филм и у нас миналата седмица. Предполагаше се, че „Близнакът“ ще навакса, след като се завърти и на китайския пазар. Въпреки това прогнозите не се сбъднаха, като след първия си уикенд на екран в азиатската страна, той спечели едва 21 милиона долара. Тази седмица пък беше детрониран от „Господарка на злото 2“, като филмът с Анджелина Джоли прибра 22,4 милиона долара от първите си три дни на екран в Китай.

коментара

Продължете с четенето

Таблоид

Събират в мобилен пункт опасните отпадъци в Гоце Делчев

Публикувано

на

 

Община Гоце Делчев и „БалБок Инженеринг“ АД организират за пореден път мобилен събирателен пункт за безплатно приемане на опасни отпадъци от домакинствата.

Към тези отпадъци спадат: Живачни термометри и ампули, живак, лакове и бояджийски материали, домакински препарати и химикали, мастила и замърсени опаковки. Опасни отпадъци, които ще се приемат в пункта са също негодни препарати за растителна защита, както и лекарства с изтекъл срок на годност.

 

Пунктът ще бъде разположен в гр. Гоце Делчев на площад „Македония“, във времето от 10:00 до 16:00 часа, на 22 октомври 2019 г.

 

 

коментара

Продължете с четенето
loading...

Facebook

КАЛЕНДАР

октомври 2019
П В С Ч П С Н
« сеп.    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

ПОПУЛЯРНИ