Свържете се с нас

Таблоид

Бойко Рановски: За вече регистрираните автомобили у нас няма да се изисква „паспорт“

Публикувано

на

Наличието на „паспорт“ ще е условие за покупко-продажба на МПС

Директорът на ИА „Автомобилна администрация“ коментира за Tribune.bg, че законодателната промяна и въвеждането на изискване всяко превозно средство/МПС/ у нас да има „паспорт“ вече успешно се прилага в други европейски страни. 

Г-н Рановски, каква е основната цел на предложената промяна в Закона за пътните превозни средства?

С промяната, която е предложена в Закона за пътните превозни средства, основното е да се облекчат гражданите, да се подобри техническата изправност на превозните средства и да се разделят отговорностите – Министерството на транспорта отговаря за техническата част, а МВР отговаря за собствеността, дали автомобилът се издирва и за издаването на самия документ. Подобна практика има в Унгария, Румъния и някои други държави. В Германия също преди регистрацията преминаваш технически прегледи, минаваш, ако е необходимо типово одобрение, има си съответните служби, чакаш и след това се прави регистрацията на автомобила.

Защо се налага да се пристъпи към тази мярка?

Целта е да си разделим функциите –  Министерство на транспорта и МВР. Всеки да отговаря за това, в което е компетентен. Министерството на транспорта отговаря за техническата изправност, МВР отговаря за регистрацията и за това да не се допуска крадени автомобили с някакви проблеми да бъдат регистрирани, собствеността на автомобила се определя пред МВР.

За кои автомобили ще се изисква наличието на „паспорт“?

„Паспортът“ е най-общо информация за техническите данни на превозното средство. Дали ще бъде „паспорт“, сертификат или удостоверение, дали ще бъде на хартия – това е въпрос на дискусии и след като приключи общественото обсъждане, след това ще започне да се готви подзаконовата нормативна база. Целта е техническите данни за превозното средство, което за първи път влиза на територията на страната, да се въведат в информационна система. Както е предвидено в проекта на закон, когато се отиде в МВР за получаване на свидетелство за регистрация, там този паспорт не се изисква. МВР ще има достъп и електронно ще получава информация за техническите данни за превозното средство.

 А за наличните автомобили в нашия автопарк?

За наличните автомобили сме предвидили това да се прави само при прехвърляне на собствеността. За другите няма да има задължение да минават където и да било. Автомобилът си го управлявате, няма да правите промени на конструкция и други неща, никой няма да ви задължи да отидете където и да било.

А какво ще включват въпросните „паспорти“?

Пълни технически данни на превозното средство, вкл. на коя дата влиза в България за първи път, с какъв километраж. Идеята на този паспорт и това, което обсъждаме, ако след време собственикът реши да си продаде превозното средство, новият собственик да знае какво се е случило с автомобила и каква е историята на превозното средство. Да знае на какви километри е влязло, какви промени са правени, дали евентуално има изменения в конструкцията, за да знае какво купува и да бъде по-защитен. Сега една голяма част от автомобилите се продават с превъртян километраж, с някакви изменения, с някакви щети от катастрофи, за които новият собственик не знае и разбира в последствие.

Какъв ефект очаквате?

Целта е да имаме информация за автопарка и когато се прави този паспорт и се въвеждат техническите данни в информационна система, тогава ще се извърши и технически преглед на превозното средство. Първо ще имаме всички данни за превозното средство, което влиза в страната. Ако то не отговаря на определени изисквания, няма да бъде допускано до регистрация. Като се направи технически преглед при влизането в страната гарантираме, че няма да допуснем за движение по нашите пътища на технически непригодни средства, които влияят на безопасността.

Колко скъп ще е този „паспорт“?

Регистрацията и техническият преглед ще струват някаква сума, която аз в момента не мога да кажа. Има предложение да се въведе таван или допустима граница за това колко да ни струва услугата, което мисля, че е полезно като предложение и може да бъде обсъдено. Самият паспорт няма да струва нищо на собственика. Самата дейност по идентификация и проверка на техническата изправност ще струва някаква такса, за която в момента нямам яснота.

Условно има ли ясното кога ще се въведе изискването за наличие на „паспорт“ на превозните средства?

Този законопроект за пътните превозни средства е част от разделението на Закона за движение по пътищата. Има още два законопроекта – Закон за движение по пътищата и Закон за водачите на моторни превозни средства. Тези три законопроекта ще заменят действащия в момента Закон за движение по пътищата, който е един и много тежък, и е напълнен с всякакви изисквания, касаещи непряко безопасността. Затова тези три закона трябва да бъдат внесени в Министерския съвет, трябва да мине процедура по съгласуване, трябва да се внесат в парламента, трябва да вървят заедно за промяна в законодателството. Така че със срокове не мога да се ангажирам, но ще бъде спазена цялата процедура до внасяне в Народното събрание. Там вече колко време ще отнеме да бъдат внесени в зала – не мога да се ангажирам.

tribune.bg

коментара

ВИДЕО

Топ Преса по следите на Божиите места в югозапада! ДУХА СТЪПКА – Мосомишкият Ерусалим! УНИКАЛНО ВИДЕО

Публикувано

на

Тръгнах по покана на моят гид и приятел Стоян Донков, съвсем инцидентно и просто така за разходка. Дестинацията я определи той, защото Мусомища е редното му село, там живее и колкото и да е скромен, той и семейството му помагат за запознаването на православните ценности в родния край. Мястото където тръгнахме знаех че е местност, местност именувана ДУХА СТЪПКА, за мястото знаех че има параклис и се ползва за отдих и Релакс то местното население.

Само още първите крачки в гората обаче, те карат да почувстваш не си тръгнал просто на разходка, а ходиш към място което някак си се тегли енергийно. Дори и да ти е зле този ден, нещо в теб ще се избистри и ще те накара дори да засилиш крачката по тала или иначе „зорливия трап“ както му казват местните. А и хора с дарби и нещо повече от бистър поглед към реалността, са се постарали да засилят усещането на мистичност и необикновеност по пътя към „Духа Стъпка“,  изграждайки само от няколко камъка един върху друг скулптури в който всеки един човек вижда нещо развличано нещо свое, или седнал старец, или просто дух от бутилка или това което ще роди съзнанието ви докато ходите по пътя към „Духа Стъпка“. Но разбира се това не е всичко. Докато строели пътя към местността, местните открили камък със странни надписи, цифри, камъкът се намира точно по средата на пътя,      за да засили усещането че вървите по правилния път. Всеки който иска може да го види, не е обозначен но е голям и в средата на пътя, няма как да го подминете. Камъкът който задава въпроси с  визията си но не дава отговори!

ПОВЕЧЕ ВЪВ ВИДЕОТО А ПОДРОБЕН РЕПОРТАЖ ОЧАКВАЙТЕ ТОЗИ ПЕТЪК САМО ВЪВ ВЕСТНИК ТОП ПРЕСА – ЮГОЗАПАДНИЯТ ТАБЛОИД! 

 

коментара

Продължете с четенето

ВИДЕО

„Близнакът“ с Уил Смит губи $20 милиона в боксофиса

Публикувано

на

Минус 75 милиона долара – такава е равносметката за филмът „Близнакът“ седмица, след като заглавието дебютира на голям екран по света. Лентата, режисирана от носителя на „Оскар“ Анг Лий и която за първи път смело си позволи да „подмладява“ чрез компютърни ефекти актьор от величината на Уил Смит, е спечелила едва 118 милиона долара от продажбата на билети в киносалоните.
Още по темата:

За реализирането на заглавието пък са трябвали малко над $140 млн.

Сред причините за незадоволителното представяне на филма е фактът, че стартът на широкото му разпространение се случи само седмица след скандалната премиера на „Жокера“, който продължи да бъде най-гледаният филм и у нас миналата седмица. Предполагаше се, че „Близнакът“ ще навакса, след като се завърти и на китайския пазар. Въпреки това прогнозите не се сбъднаха, като след първия си уикенд на екран в азиатската страна, той спечели едва 21 милиона долара. Тази седмица пък беше детрониран от „Господарка на злото 2“, като филмът с Анджелина Джоли прибра 22,4 милиона долара от първите си три дни на екран в Китай.

коментара

Продължете с четенето
loading...

Facebook

КАЛЕНДАР

октомври 2019
П В С Ч П С Н
« сеп.    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

ПОПУЛЯРНИ