Община Сатовча стартира нова социална програма „Лична помощ“ от 01.09.2019 година.

Кметът на община Сатовча  Арбен Мименов преди дни  подписа споразумение с Агенцията за социално

подпомагане и Национален осигурителен институт за сътрудничество в процеса на осигуряване и предоставяне на социалната услуга „Лична помощ“ на

територията на общината му.

След последното изменение на Закона за личната помощ се прие Наредба

за включване на механизма на личната

помощ, която урежда редът за предварителен контрол, текущ контрол върху изпълнението по предоставянето на механизма лична помощ и последващи оценки на изпълнението.

Услугата лична помощ представлява извършване на дейности от асистенти с цел подпомагане

на задоволяването на ежедневните потребности

и от битов и социален характер на ползвателя и

могат да бъдат грижи за лична хигиена, обличане и събличане, хранене, поддържане на хигиена в дома, пазаруване, приготвяне на храна,придружаване на лицето до лечебно заведение,подпомагане в дейности, свързани с персоналната автономност на ползвателя и други.

Срока за предоставяне услугата личен асистент е за времето определено в направлението издадено от

Дирекция „Социално подпомагане“ – срока на

ТЕЛК Решението.

Съгласно новия Закон за личната помощ

право на асистент имат:

  1. Хората с право на чужда помощ с определени

90 и над 90 на сто вид и степен на увреждане или

степен на трайно намалена работоспособност;

  1. Децата с право на чужда помощ с определени

50 и над 50 на сто вид и степен на увреждане или

степен на трайно намалена работоспособност;

  1. Децата без право на чужда помощ с определени 90 и над 90 на сто вид и степен на увреждане

или степен на трайно намалена работоспособност.

За включване в механизма „лична помощ“

посочените лица трябва да подадат заявления –

декларации и да имат изготвена индивидуална

оценка на потребностите по реда на Закона за

хората с увреждане и издадено направление с определен брой часове месечно за лична помощ от

директора на дирекция „Социално подпомагане“

(ДСП) Хаджидимово, офис Сатовча.

Приемът на заявления – декларации за включване в механизма лична помощ е ежедневен, в

рамките на работното време и се осъществява в

деловодството на общината.

Приемът на заявления – декларации за кандидатстване за асистент по реда на Закона за личната помощ е ежедневен.

Асистент може да бъде само лице, което:

  1. Не е поставено под запрещение;
  2. Не е осъждано за умишлено престъпление

от общ характер и спрямо него не са налагани

мерки за защита по Закона на защита от домашно

насилие на ползвател на лична помощ.

Къмзаявлението кандидата за асистент прилага:

  • Документ за самоличност за справка;
  • Автобиография;

В срок от 7 дни от подаване на заявление-декларацията от ползвател на лична помощ, който

има посочен избор за асистент, специалистите от

Общинската администрация – Сатовча подготвят

споразумение с приложен план-график, изготвен

съвместно от ползвателя и асистента, с посочено

работното време и конкретните дейности, които

ще се извършват.

В 7-дневен срок от подписване на споразумението, кметът на общината сключва трудов договор с асистента, считан от 1-во число на месеца,

следващ месеца на сключване на споразумението.

Ежемесечно, в срок до 3 (три) работни дни от

края на отчетния месец, личният асистент е длъжен да представи в Общинската администрация

отчет по образец, който съдържа кратък доклад

за извършените дейности, подпис на асистента,

подпис на ползвателя или неговия законен представител и подпис на определеното длъжностно

лице в Общината, приело отчета.

Започнете да пишете и натиснете Enter за търсене