Свържете се с нас

Таблоид

Код жега: Млади се обезводняват, възрастни получават инсулт

Публикувано

на

Опасни горещини следват ежедневието ни през тази седмица.

Как се отразява това на здравето ни, до какви усложнения могат да доведат високите температури и как да се пазим?

„Горещото време е опасно за хората със сърдечно-съдови заболявания, възрастните и малките деца. Такива пациенти преминават не само през неврологичния кабинет, а и през кабинета по вътрешни болести, педиатричния кабинет. Острите нарушения на мозъчното кръвообращение са предимно при възрастни пациенти с придружаваща сърдечно- съдова патология и честотата им не е малка в този сезон“, заяви д-р Мария Димитрова, която е началник Отделението по „Нерви болести“ в „Пирогов“.

По думите ѝ нерядко се случва и млади хора да имат симптоми с общо неразположение, внезапно отмаляване, главоболие, задух. Такива симптоми са вследствие предимно на дехидратацията в този период. Понякога се появяват и пациенти с изтръпвания и схващания на крайниците вследствие на нарушен баланс на електролитите (магнезий, калций, натрий) поради обезводняването.

„Заради жегите по-младите пациенти получават предимно главоболие, а доста често и синкопи с отмаляване. Най- сериозните усложнения на сърдечно- съдовите заболявания са инсултите“, каза още д-р Димитрова.

Тя обясни още, че ежедневно се хоспитализират пациенти с инсулти вследствие на промените в артериалното налягане през този период. Хопситализират се и пациенти с пристъпни състояния за наблюдение.

„Това се случва всяка година по това време, вследствие на неспазване на режим на прием на достаъчно течности и достигане до дехидратация, излизане от рисковите пациенти в неподходящо време, в най-горещите и опасни часове на деня, неконтолиране на артериалното налягане“, обясни тя.

Д-р Димитрова поясни още, че контингентът пациенти на болницата са предимно възрастни хора, тъй като излизат в неподходящо време за пазар или разходка, в най-опасните часове.

„Възрастните хора трябва да приемат стриктно терапията си за сърдечни заболявания, да измерват системно артериалното си налягане, да не излизат в най-горещото време, например около обяд, а да правят разходки рано сутрин или по-късно вечер. Задължително да приемат достатъчно течности, разбира се, хранененто да е с леки храни. Да се избягва и прием на алкохол“, добави столичният лекар.

коментара

Таблоид

ИНТЕРАКТИВЕН УРОК ПО АНГЛИЙСКИ ЕЗИК ПО ПРОЕКТ, ПРОГРАМА „ЕРАЗЪМ+“ПРОВЕДЕ С ОСМОКЛАСНИЦИ В СУ САТОВЧА СТАРШИ УЧИТЕЛ МАРУСЯ ЛОЗАНОВА

Публикувано

на

Във връзка с „ПРОЕКТ” „Модерна и интерактивна класна стая чрез творчество и педагогически иновации“, Програма „Еразъм+”, Ключова дейност 1, Училищно образование на СУ „Св.св.Кирил и Методий, с. Сатовча, г-жа Маруся Лозанова – старши учител по английски език, проведе интерактивен урок по английски език с учениците от 8 клас при СУ „Св. св.Кирил и Методий“, с. Сатовча.

Учениците работят по учебна система: „Legacy for Bulgaria – А1”, изд. Longman. Урокът е Обобщение на първи модул на тема „Hello” с продължителност – 40 мин.

Целта на този урок бе да се изготви мисловна карта на изучения материал в първа единица на учебника, включваща граматика, лексика, въображение и креативност.

Очаквани резултати: изработване на обща мисловна карта, в която учениците показват знания, умения, въображение, виждане и креативно мислене за важните части от изучавания учебен материал.

Учителят започна с кратка беседа за основните методични единици, след което раздели учениците на групи и екипи.

Класната стая бе подготвена предварително с различни кътове, позволяващи на учениците да работят в екипи. Те имаха възможност да разположат белия лист на възможно най –подходящо място, така, че всички да могат да виждат и да работят заедно.

Учителят написа на средата на бялата дъска основното заглавие от първа единица. Заедно с учениците оформиха клоните на мисловната карта, като използваха различни цветове. След това, групите работиха по оформените „клонове” на мисловната карта. Всякa група работи като използва учебника за намиране на най – точните думи, които поставиха и използваха за оформянето на клоните.

Учениците работиха върху бял лист, в центъра на който бе написана думата от съответния клон, оцветена в същия цвят, както бе на бялата дъска. След завършване на клоните, всеки екип си избра ученик, който довърши клона на бялата дъска и говорител, който показа готовата карта пред класа. Екипите имаха по три минути да представят своето творчество.

Учителят наблюдава за правилното произношение, правилното изписване на думите на белия лист и на дъската, както и цялостното изпълнение на задачата.

Всички ученици работиха много активно, изключително усърдно, с огромно желание и вложиха много емоции, креативност и единство.

Този тип урок е много забавен, интересен, ползотворен и предпочитан от учениците, защото чрез мисловната карта, те достигнаха до крайния резултат и затвърдиха изучения материал в първата единица от обучението по английски език.

Като координатор на Проекта изказвам благодарности на г-жа Маруся Лозанова и креативните ученици от 8 клас.

Информацията е предоставена от г-жа Райка Славчева – старши учител по френски език и Координатор на Проекта.

коментара

Продължете с четенето

Таблоид

Първо ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“ в Гоце Делчев е първото училище в областта което през настоящата учебна година ще работи с нови методи за изграждане на позитивна образователна среда

Публикувано

на

След  успешно преминал курс в Барселона – Испания, учителите от Първо ОУ Св. Св. „Керел и Методий“ в Гоце Делчев, Невена Гушкова, Марияна Рускова и Гергана Вълчева ще разпространяват международни теории и методи за позитивно образование, насочени в посока укрепване на образователния процес.

Първо ОУ в Гоце Делчев става единственото в област Благоевград което праз тази учебна година ще работи с нови методи за изграждане на позитивна образователна среда.

Курсът „Щастливи училища: позитивно образование за благополучие и развитие на жизнените умения“ се осъществи в три мобилности, в периода 04.11. – 09.11. 2019 г., в Барселона, Испания, проект „Динамика в процеса на образование, възпитание и социализация в иновативното училище“, програма „Еразъм+“. Обучението се проведе в Europass Teacher Academy, с преподавател Марта Мандолини – специалист в областта на позитивната психология и арт-терапията.

Участниците в проекта се запознаха с основите на позитивната психология, предпоставка за създаване на позитивен учебен климат в класната стая, както и с методите за осъществяване на оптималното положително състояние на учениците в посока развитие на техните училищни постижения за благополучие и емоционално състояние. Учителите имаха възможността да бъдат участници в практическо обучение, в сътрудничество с учители от други европейски страни. Те споделиха знания, умения и добри практики с техни колеги от Финландия, Литва и Латвия.

Позитивното образование прави училището щастливо, създава мотивация за успех и екипност, които са гаранция за европейско ценностно, иновативно училище.

коментара

Продължете с четенето
loading...

Facebook

КАЛЕНДАР

ноември 2019
П В С Ч П С Н
« окт.    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

ПОПУЛЯРНИ