За финал на учебната година урок с мото „Стани отличник“ в Хаджидимово

Шестокласниците от Средно училище „Никола Вапцаров” – Хаджидимово под ръководството на преподавателя им по български език и литература Заприна Глушкова проведоха финалния си урок по нетрадиционен начин.

По традиция такъв тип уроци преподавателя провежда вече четвърта година.

През цялата учебна 2018/2019 година в часовете по български език и литература се използват интерактивни методи на работа, които породиха и идеята за такъв тип урок.

Презентации, филми, рецитали, портрети, езикови упражнения и още помощни материали от Интернет повишаваха интереса на учениците към урока по литература при старши учител Заприна Глушкова.

Такава учебна среда, снабдена с електронна техника е много по-подходяща за прилагане на съвременни начини за преподаване, дори ако няма отделен компютър за всеки ученик.

При правилно организация на учебната среда един компютър е достатъчен за провеждане на ефективен процес на обучение с помошта на мултимедиен проектор – сподели Глушкова .

За нетрадиционната практика преподавателката използва състезателният дух на учениците и  заложи на симулационната игра. Играта като метод за обучение е подходяща за всички възрасти.  Тя носи опит, създава особено усещане за освободеност от вътрешни ограничения, извиква стремеж към познание.

Урокът премина под формата на преработен вариант на състезанието „Стани богат”.  Заимствах рамката на презентация от колега, но замених въпросите с такива от учебния материал по български език и литература от 6. клас.

На стената с мултимедия вървеше презентацията „Стани отличник” със съответните си звукови и картинни ефекти, които привлякоха вниманието на учениците.

Класът бе разделен на два отбора, всеки от които излъчи по един капитан, който да съобщава верните отговори. За всеки верен отговор съответният отбор получаваше полагащите му се точки и правото да отговаря на следващия въпрос.

Състезателният дух беше пробуден, което от своя страна провокира учениците да се замислят върху въпросите и по един забавен начин да покажат знанията си от изтеклата учебна година.

Всеки един отбор имаше възможност да работи в екип – да коментира въпроса и след това да предложи отговор, обясни  своят интересен подход  Глушкова .

Този начин на обобчения на учебния материал провокира интереса на учениците, засили мотивацията им и стремежа към победа.

Естествено имаше и много грешни отговори, особено на въпросите свързани с граматиката.

Като цяло часът премина интересно и забавно, с което се доказа, че мултимедийният урок има голямо предимство в сравнение със стандартния.

Учениците бяха активните „играчи” и поискаха играта да продължи и в следващата учебна година.

Основните  цели на приложената практика бяха:

  • Обобщаване на резултатите от обучението през изтеклатта учебна 2018/2019 г.
  • Затвърдяване на знанията по български език и литература
  • Повишаване на общата култура и грамотност
  • Развиване на умения за работа в екип
  • Ангажираност на всички ученици
  • Повишаване мотивацията и потенциала за учене.

На практика старши учител по български език и литература  Заприна Глушкова доказа и показа, че Информационните технологии се развиват изключително бързо и ако те се превърнат в ефективни и присъщи за образованието, то успехите и добрите резултати на учениците ще бъдат факт.

Започнете да пишете и натиснете Enter за търсене