Свържете се с нас

Здраве

Руски физиолог: Диабетиците ще останат „без бъбреци“, ако ядат…

Публикувано

на

Борис Жерлигин

Това предупреждава руският физиолог Борис Жерлигин по повод резултати от изследвания на канадски учени. Според тях нисковъглехидратната закуска с високо съдържание на мазнини, в частност омлет и пържени яйца, е идеална за болните със захарен диабет втори тип.

Експертът опровергава това твърдение като изтъква, че в своята научна разработка екипът учени не вземат предвид индивидуалните особености на организма на пациентите.

Той добавя, че тази болест е различна при всички болни, като всеки от тях си има своите нюанси по отношение начина на хранене. “Всичко се определя с изследвания, според това как се усвояват въглехидратите, белтъчините и мазнините.

И между мазнините, белтъчините и въглехидратите трябва да съществува баланс. Ако той се нарушава, ще се наруши и системата на храносмилане, а някои органи ще пострадат. По мнението на Жерлигин, болните със захарен диабет не бива да злоупотребяват с пържени яйца и омлет, иначе могат да останат “без бъбреци”.

Припомняме, че учени от Университета “Британска Колумбия“ проведоха експеримент, в хода на който пациентите през първия ден закусвали с омлет, през втория – с овесена каша и плодове. В останалите приеми на храна доброволците не се различавали един от друг. Специални апарати на всеки пет минути отбелязвали показателите на нивото на кръвната захар. Вследствие на този експеримент те стигнали до извода, че нисковъглехидратната закуска – омлет например, помага на диабетиците да избегнат отделянето на захар и да контролират нивото на глюкоза през деня.

В крайна сметка, болните със захарен диабет не следва веднага да се подвеждат по подобни експерименти, препоръчващи, меко казано, екзотично меню за тяхното специфично състояние.

Учени откриха най-добрия начин за отслабване при диабет

Друго предимство на този тип хранене е, че диабетиците могат да се избавят от високото кръвно налягане и проблемите с метаболизма. “Ние показахме, че освен с диети и физически натоварвания, диабетиците могат да свалят излишни килограми и по друг начин. Разбира се, не трябва да се мисли, че това е най-идеалната диета – такава, естествено, не съществува. Важен е не типът диета, а това дали ще можете да я съблюдавате постоянно”, обяснява д-р Джон Сивънпайпър от Университета в Торонто, Канада.

По статистика от Световната здравна организация в нашия свят вече има 347 милиона болни със захарен диабет като 9 от 10 диабетици страдат от диабет втори тип. Характерното за този тип диабет е невъзприемчивост на организма към инсулина. Към 2030 г. диабетът ще се превърне в седма по ред причина за смърт в целия свят.

Ръстът на смъртността и многото проблеми със здравето, характерни за диабетиците, до голяма степен са свързани със затлъстяването. Наднорменото тегло, от една страна, води до развитие на диабет втори тип, а придобиването на самата болест, както и лекарствата, понижаващи нивото на глюкоза в кръвта, спомагат за поддържане на това ниво и ускоряват набирането на наднормени килограми. По тази причина, както обяснява д-р Сивънпайпър, терапевти и диетолози вече дълги години се опитват да създадат диети, които биха помогнали на диабетиците да се избавят от наднорменото тегло и забележимо да подобрят своето здраве. Още повече, съществуват намеци за това, че продължителното гладуване и рязкото отслабване могат да ликвидират инсулиновата невъзприемчивост. Канадските учени и техните колеги от европейските страни сравнявали ефективността на тези диети, анализирайки и съпоставяйки резултатите от девет различни експеримента за проверка ефективността на различните режими на хранене за диабетици. В експериментите участвали около 1000 болни.

В изследваните режими на хранене влезли относително нови диети, набиращи популярност в днешно време в целия свят. Техните автори съветват да не употребявате твърди продукти, а специфични разтворими смеси, съдържащи аналогично количество белтъчини, мазнини, въглехидрати и прочее нутриенти. Подобна “течна” храна, както смятат нейните привърженици, позволява забележимо да се понижи количеството на калориите в ежедневното меню, като диабетикът в никакъв случай няма да изпитва глад. Това, както смятат някои медици, трябва много да помогне на диабетиците. Сивънпайпър и неговите колеги проверили действително ли това е така. За целта анализирали повече от 2 хиляди научни разработки, посветени на диабета и хранителното меню, като подбрали онези от тях, чиито автори сравнявали ефективността на обичайната и “течната” диета, и са провеждали достатъчно дълго време наблюдения. Броят им се оказал скромен, но това било достатъчно за получаване на нееднозначни изводи.

Оказало се, че изобретателите на тези диети този път не са се объркали, те действително се отразяват положително на здравето на диабетиците, независимо от еднаквото количество калории в “течния” и обичайния тип хранене. Преминаването на течна храна по думите на медиците не само помага на диабетиците да свалят малко повече килограми, но да подобряват и другите им жизнени показатели. При тях например, било забелязано по-ниско ниво на глюкоза в кръвта, отколкото при традиционните диети. И не на последно място – кръвното налягане на диабетиците на течна диета също се понижило, макар и незначително. Учените са на мнение, че всичко това показва, че подобни видове храна действително помагат на диабетиците да отслабнат по-бързо.

От друга страна, подчертават те, преходът на всякакви типове нискокалорична храна ще бъде почти безполезно за тях, ако те наред с това не поддържат високо ниво на физическа активност, което пречи на организма да “икономисва” енергия.

Народни средства за лечение на захарна болест

•    Необходими съставки: половин килограм корени от целина и шест лимона. Изчистете корените добре и ги смелете заедно с лимоните. Сложете в тенджера, след което в друг съд на водна баня за 2 часа. Получената смес се държи в хладилника. Употребява се по една супена лъжица, половин час преди закуска. Това лечение продължава 2 години.
•    Куркума с алое. Много ефикасно в начален стадий на диабет. Приема се във вид на прах по 1 до 3 грама, 2-3 пъти на ден, като се смеси със сок от алое.
•    Четири грама мумийо се разтварят в 20 супени лъжици гореща вода. Приема се по 2 пъти на ден, сутрин на гладно и вечер преди сън, по 1 чаена лъжичка, не по-малко от 3 часа след ядене. Курсът на лечение е 10 дни, след което 10 дни почивка и пак се повтаря.
•    Магданоз, чесън и лимон. Смесват се и се смилат в машинката за месо 100 г корени от магданоз, 100 г чесън и 100 г лимон с кората. Сместа престоява 3-4 дни в хладилника. Приема се по 1 чаена лъжичка, 3 пъти на ден, четвърт час преди ядене.
•    Настойка от овес дава много добри резултати. Шепа овес се попарват в половин литър вода в термоса и се оставя да престои през нощта. Сутрин на гладно приемайте 1 чаша овесена настойка, а останалата част изпивайте през деня по глътка. След това почивка 2 седмици и лечебният курс се повтаря. 

zdrave.to

коментара

Здраве

Ходете бързо за дълголетие

Публикувано

на

Ако искате да бъдете по-дълголетни, едно от нещата, които препоръчват специалистите е, да ходите бързо. Според британски учени, които са работили с данните на повече от 470 000 души от британската Биобанка, пише Daily Mail.

Изданието се позовава на изследване, цитирано от ЮПИ, според което добрата физическа форма има значение за продължителността на живота. И то много по-важно от теглото на човек. „Резултатите показват, че добрата физическа форма е по-добър индикатор за очаквана продължителност на живота от индекса на телесната маса“, обяснил и Том Йейтс от екипа специалисти.

Резултатите от изследването показват, че с най-кратък живот са твърде слабите мъже и жени, които ходели бавно – съответно средно 64,8 години и 72,4 години.

Жените, които ходят бързо, са с очаквана продължителност на живота 86,7 до 87,8 години, а мъжете – 85,2 до 86,8 години. Тя се запазва дори ако те са с голямо наднормено тегло.

Общо, хората, които ходят бързо, могат да живеят до 15 години повече от тези, които едва се влачат.

Според специалистите, е нужно да се насърчават хората да ходят бързо, за да добавят още години към живота си.

Важно уточнение е, че това не означава, че хората, които ходят бързо, живеят по-дълго. То извежда връзка, а не причина и следствие. Скоростта на ходене обаче може да е начин за лекарите да преценят общото здравословно състояние на пациентите си заедно с други изследвания.

Още през 2013 г. специалисти са стигнали до извода, че бързото ходене намалява сърдечносъдовите рискове и така удължава живота.

коментара

Продължете с четенето

Здраве

Основните продукти в менюто, което допринася за поддържането на здравето

Публикувано

на

Учени посочват продуктите, насърчаващи загубата на тегло

Основните продукти в менюто, което допринася за поддържането на здравето и добрата фигура, са протеини, мазнини, въглехидрати и фибри

Стриктните диети са неефективни, но добрата, питателна диета може да ви помогне да отслабнете. Експертите посочиха ​​продуктите за такава диета.

Протеини. Според експерти, основните продукти в менюто, което допринася за поддържането на здравето и добрата фигура, са протеини, мазнини, въглехидрати и фибри. Те препоръчват хранене с протеини под формата на мастна риба и червено месо, както и месо от домашни птици. В същото време, експертите съветват да се ядат животински протеини стриктно в умерени количества, на малки порции в даден момент. Също така сред основните източници на протеин в диетата за отслабване са яйца от пиле и пъдпъдъци, млечни продукти.

Мазнини. Здравословните мазнини могат да бъдат получени от различни видове ядки и орехови пасти без захар и заместители на захарта, висококачествено масло с най-малко 82,5% мазнини, свинска мас, както и тъмен шоколад. Експертите отбелязват, че в основния хранителен прием приемът на мазнини не трябва да бъде под един грам мазнини на килограм телесно тегло. С наднорменото тегло се препоръчва да се консумират до 0,8 грама мазнини на килограм тегло.

Въглехидрати. Учените напомнят, че здравият човек трябва да яде въглехидрати в количество от най-малко 3 грама на килограм тегло. В диетата трябва да въведете колкото се може повече зърнени култури: просо, елда, ечемик, овес, лимец. В допълнение, трябва редовно да се ядат бобови култури – боб, леща, нахут.

Сладкиши, които също са източник на въглехидрати, трябва да се консумират в изключително малки дози, за предпочитане е да се заменят с плодове. От печенето е необходимо да се даде предимство на продукти от брашно от ръж, царевица или елда.

Фибри. От тази категория продукти в диетата за отслабване трябва да присъстват трици, зеленчуци, билки. Диетолозите съветват да се ядат зеленчуци и билки заедно с месо и риба. Според тях, е полезно да се използват сурови плодове и зеленчуци дневно до 400-500 грама.

коментара

Продължете с четенето
Loading...
loading...

Магазин за бои и мазилки JUB

Facebook

КАЛЕНДАР

май 2019
П В С Ч П С Н
« апр.    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

ПОПУЛЯРНИ