Свържете се с нас

Бизнес

Изборът на автомобил на старо е лотария, а често показателите, които предоставя търговецът не отговарят на истината

Публикувано

на

Автоджамбазите даже не се притесняват, че са спипани в крачка, чакат следващия мераклия

Как става номерът?

Не са много много българите, които могат да си позволят купуването на нова кола, затова масово се насочват към автокъщите. Но там изборът на автомобил е лотария, а често показателите, които предоставя търговецът не отговарят на истината.

Само преди дни репортер на Dnes.bg “закачи на компютър” 10-годишен джип от полулярна марка, който според продавача трябваше на да бъде на 180 000 км. С редицата грешки, които показа компютърът, стана ясно, че на колата е правен ремонт на… 267 000 км. И то преди три години. Търговецът обаче не се притесни от показанията и даде ясен знак, че ще чака следващия мераклия.

От официалния сервиз на марката казаха, че на пазара от същия модел са пристигали при тях едва 2-3 истински и нормално обслужвани бройки. Всичко друго не си струва. Километражите пък масово се превъртат. Това показа и проверка на bTV със стара кола, внос от Дания. Според нейния километраж тя е изминала 160 000 км. Продавачът заявява, че таблото не работи. Под капака на колата обаче е забравена важна бележка – датата и километрите, при които е сменен зъбният ремък – 398 200 км.

Дания обаче разполага с електронна система със сервизната история на всеки автомобил. Справка показва, че до края на 2018 година колата от обявата е изминала 437 хил. километра. При въпрос откъде идва разминаването, продавачът се опитва да избяга.

Превъртането на километража у нас не е никак трудно и скъпо – цените излизат между 80 до 300 лв. Разликата в цената е в качеството на незаконната услуга. И евтиният вариант често се хваща веднага при преглед от кандидат-купувача.

Понякога, когато се превърта километражът, се превъртала цялата история на автомобила и така изобщо не се разбирало, че има манипулации по автомобила.

Глобата за подобен тарикатлък е от 2000 до 7000 лева, но рядко се стига до налагането им. Не във всички държави има регистри, които посочват историята на автомобила, но повечето автомобили в Германия и Швейцария имат сервизна история, която не се манипулира толкова лесно. В Англия пък има фирма, която срещу 30 паунда ти предоставя цялата история на колата.

За честото превъртане на километражите, потвърждават и специалистите. Целта – колите се продават по-скъпо, когато изминатите километри са по-малко. Ивайло Петков всеки ден проследява върнат ли е километражът на коли, които стигат до сервиза му.

“Рекордьорът ни е “Мерцедес” на 1 млн. и 200 хил. км – показваше около 300 хиляди”, споделя пред телевизията диагностикът Ивайло Петков.

На пазара за превъртането на километражите има ясни за хората в бранша правила и цени. “Всяка кола на 3 години е на 60 хил. км, на 10 години е на 150 хил. км и така върви тенденцията нагоре. На 20 г. – 200 хил. За 30 лв. се превърта за 2 минути, за 300 лв. ти отнема няколко часа”, допълни Петков.

Заниженият контрол е причината за честото манипулиране на автомобилните километражи. Това заяви председателят на Института за пътна безопасност Богдан Милчев пред bTV. Той е на мнение, че превъртането на пробега трябва да се установява на годишните технически прегледи. Те обаче често били фиктивни.

Когато се връщат километрите, се създава фалшива реалност, която създава предпоставки за увеличаване на ПТП-тата, категоричен бе Милчев.

От своя страна председателят на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров подчерта, че глобите няма да решат проблема.Той съобщи, че в момента тече обществено обсъждане на наредба, която ще задължи пунктовете за технически прегледи да вписват километражите. Най-сериозният проблем по негови думи обаче са колите, които се внасят.

Отправям апел към нашите бъдещи евродепутати да се постави този въпрос на европейско ниво – да се създаде обща система, в която всеки автомобил да се проследява по номера, призова Тодоров. Според изпълнителния директор на Асоциацията на вносителите на автомобили Цветелина Цанева има психологически момент при превъртането на пробега – хората знаят, че километрите не са реални, но купуват със занижени цифри.

„В Германия криминализираха връщането на километража, хората се пренастроиха, че е нормално кола да е на 300 000 км. Преместиха психологическата граница на сделката. Трябва да се затегне контролът над техническите прегледи“, отсече Цанева.

Blitz.bg

коментара

Бизнес

Македонски домати удрят земеделците от Сандански и Петрич с дъмпинг, цените паднаха драстично

Публикувано

на

Цената на оранжерийните домати на едро в района на Сандански и Петрич се срина до рекордните 50 ст. за килограм първо качество за най-търсения розов домат, оплакаха се производители пред „Струма“. За по-малко от десетина дни цената е паднала почти двойно, а една от причините е, че прекупвачите не купуват или манипулират така цената, или пазарът е наводнен със стока, предполагат земеделците. Парадоксът е, че на фона на ниските цени на едро в търговските вериги килограм домати се продава за 2.50 лв. до 3.40 лв. за килограм, в зависимост от сорта и качеството. Зеленчукопроизводителите са в паника, репортер на „Струма“ се срещна с няколко земеделци.

 Васил Георгиев, един от първите зеленчукопроизводители в района на Сандански, коментира ситуацията така: „Не знам каква е причината за падането на цената на доматите. Но за мен това не е нормално. Вкарва се евтин домат от съседна Македония и за това нашият не се търси. Прекупвачите отказват да купуват. Преди два дни ми предлагаха дори цена от 50 стотинки за килограм, тогава отказах да ги предам. Вчера идват прекупвачите и ми обявяват цена от… 60 стотинки!!! Това, ако не е гавра с нашия труд, не знам как да го определя“, ядосва се Васил. Ангел  Петров, който за първи път тази година се занимава със зеленчукопроизводство, бе  лаконичен: „Вложил съм близо 15 000  лева, за да построя оранжерията, сега при цени от 50-60 стотинки на килограм каква печалба да реализирам, за да покрия част от задълженията си?“, пита риторично той. Емил Йорданов, който търгува със зеленчуци, обясни, че на борсата в Кърналово се предлагат домати на едро, като цената е между 50 и 80  стотинки на кило, независимо от качеството. Ние не сме виновни, че цената пада. В момента другите прекупвачи спряха да купуват заради ниската цена и наводнения с вносна стока пазар в София. Основният поминък на хората в селата Вълково, Струма, Лебница, Дамяница, Ново Делчево, община Сандански, и в Рибник, Старчево, Кърналово, Рупите, община Петрич, е отглеждане на зеленчуци.

„Такъв срив на цените досега не е регистриран”, смята Георги Петров, който припомни ,че през миналата година също е паднала цената, но най-ниската е била 60 стотинки за килограм. Тогава единодушно те са решили да не берат и продават. За близо седмица ситуацията се е нормализирала. Сега зеленчукопроизводителите са в кампания за беритба на домати. „Загубите, които ще реализират, са големи”, жалва се Г. Петров.

ЛИДИЯ МАНЕВА

struma.bg

коментара

Продължете с четенето

Бизнес

ДФ „Земеделие“ от 15-ти юли започва втори прием по държавната помощ за излъганите тютюнопроизводители с неплатена продукция от фирмите „Исперих – БТ“ АД за реколта 2010 г. и „Лийв Табако А. Михайлидис“ АД – за 2016 г.

Публикувано

на

Излъганите от некоректните фирми изкупвачки чиято продукция не е била платена от „Исперих – БТ“ АД за реколта 2010 г. и „Лийв Табако А. Михайлидис“ АД  – за 2016 г. ще получат още 1,1 млн. лв. помощ.

Това реши на последното си заседание Управителният съвет на ДФЗ, съобщиха от пресслужбата на Фонда.

За помоща сега могат да кандидатстват тютюнопроизводителите, които не са имали възможност да подадат заявления за подпомагане по време на първия прием по схемата, който беше от 15 април до 10 май тази година.

Заявленията по втория прием ще се приемат от 15 юли до 15 август.

Документите трябва да се подават лично или чрез упълномощено лице в областните дирекции на Фонда по постоянен адрес за физическите лица и по адрес на управление за юридическите лица.

„До 30 август 2019 г. е срокът за окончателно представяне на изискуеми документи. Срокът за изплащане на помощта е до 10 работни дни след приема на заявленията и представянето на всички изискуеми документи.“

Земеделските стопани, които могат да кандидатстват сега за помощ de minimis, трябва да са вписани в публичния регистър на тютюнопроизводителите в Министерството на земеделието, храните и горите за 2019 г., както и да имат сключени договори за изкупуване на суров тютюн и приемо-предавателни протоколи за реколта 2010 с „Исперих – БТ“ АД и с „Лийв Табако А. Михайлидис“ АД за реколта 2016.

Общият размер на предоставените на едно лице или предприятие помощи по схема de minimis не може да надхвърля левовата равностойност на 25 000 евро (48 895,75 лв.) за период от три последователни бюджетни години (2017 г. – 2019 г.), уточниха от Фонда.

Размерът на помощта de minimis за тютюнопроизводителите, претърпели финансови щети от предходни години, е 3,2 млн. лв.

След първия прием по схемата бяха изплатени над 2,1 млн. лв., а оставащата сума е близо 1,1 млн. лв.

коментара

Продължете с четенето
Loading...

Магазин за бои и мазилки JUB

Facebook

КАЛЕНДАР

юли 2019
П В С Ч П С Н
« юни    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

ПОПУЛЯРНИ