Свържете се с нас

Здраве

7 храни, които могат да доведат до деменция

Публикувано

на

Мозъкът е може би най-важният орган в нашето тяло. Разбира се, има и други, без които е невъзможно да се живее, но мозъкът контролира тяхната работа. Той не само кара сърцето да бие, но и белите дробове да дишат. Той е хранилището на нашите чувства, емоции и спомени. Ето защо е важно този орган да бъде здрав.

Здравословната диета може да помогне за намаляване на риска от развитие на деменция. Въпреки това, има храни, които могат да увредят мозъчната функция. Честото им използване може да повлияе отрицателно на интелектуалната дейност, да забави реакцията и дори да предизвика объркване и депресия. Ако човек страда от лошо настроение, той често взема погрешни решения.

Имате ли лоши навици? Време е да ги изоставите. Важно е обаче да го направите постепенно. Не променяйте диетата си внезапно.

Транс-мазнини 
Добрата новина е, че не всички мазнини са вредни за тялото. Някои дори са полезни. Например, омега-3, която се съдържа в рибата. Въпреки това, транс-мазнините не са полезни. Те са резултат от синтеза на натурални масла. Първият вреден продукт, който започнахме активно да използваме, е маргарин. Днес транс-мазнините се преобладават в т.нар. „джънк фууд“ и причиняват  значителни увреждания на клетките на тялото, спирайки метаболизма. В резултат на това възникват сърдечни и съдови заболявания, затлъстяване и онкологични заболявания.

Проучванията показват, че високата консумация на транс-мазнини също намалява когнитивната функция и обема на мозъка, както и уврежда паметта. Те се съдържат в големи количества в хлебните изделия, бисквитите, чипса и консервите.

коментара

Здраве

Ходете бързо за дълголетие

Публикувано

на

Ако искате да бъдете по-дълголетни, едно от нещата, които препоръчват специалистите е, да ходите бързо. Според британски учени, които са работили с данните на повече от 470 000 души от британската Биобанка, пише Daily Mail.

Изданието се позовава на изследване, цитирано от ЮПИ, според което добрата физическа форма има значение за продължителността на живота. И то много по-важно от теглото на човек. „Резултатите показват, че добрата физическа форма е по-добър индикатор за очаквана продължителност на живота от индекса на телесната маса“, обяснил и Том Йейтс от екипа специалисти.

Резултатите от изследването показват, че с най-кратък живот са твърде слабите мъже и жени, които ходели бавно – съответно средно 64,8 години и 72,4 години.

Жените, които ходят бързо, са с очаквана продължителност на живота 86,7 до 87,8 години, а мъжете – 85,2 до 86,8 години. Тя се запазва дори ако те са с голямо наднормено тегло.

Общо, хората, които ходят бързо, могат да живеят до 15 години повече от тези, които едва се влачат.

Според специалистите, е нужно да се насърчават хората да ходят бързо, за да добавят още години към живота си.

Важно уточнение е, че това не означава, че хората, които ходят бързо, живеят по-дълго. То извежда връзка, а не причина и следствие. Скоростта на ходене обаче може да е начин за лекарите да преценят общото здравословно състояние на пациентите си заедно с други изследвания.

Още през 2013 г. специалисти са стигнали до извода, че бързото ходене намалява сърдечносъдовите рискове и така удължава живота.

коментара

Продължете с четенето

Здраве

Основните продукти в менюто, което допринася за поддържането на здравето

Публикувано

на

Учени посочват продуктите, насърчаващи загубата на тегло

Основните продукти в менюто, което допринася за поддържането на здравето и добрата фигура, са протеини, мазнини, въглехидрати и фибри

Стриктните диети са неефективни, но добрата, питателна диета може да ви помогне да отслабнете. Експертите посочиха ​​продуктите за такава диета.

Протеини. Според експерти, основните продукти в менюто, което допринася за поддържането на здравето и добрата фигура, са протеини, мазнини, въглехидрати и фибри. Те препоръчват хранене с протеини под формата на мастна риба и червено месо, както и месо от домашни птици. В същото време, експертите съветват да се ядат животински протеини стриктно в умерени количества, на малки порции в даден момент. Също така сред основните източници на протеин в диетата за отслабване са яйца от пиле и пъдпъдъци, млечни продукти.

Мазнини. Здравословните мазнини могат да бъдат получени от различни видове ядки и орехови пасти без захар и заместители на захарта, висококачествено масло с най-малко 82,5% мазнини, свинска мас, както и тъмен шоколад. Експертите отбелязват, че в основния хранителен прием приемът на мазнини не трябва да бъде под един грам мазнини на килограм телесно тегло. С наднорменото тегло се препоръчва да се консумират до 0,8 грама мазнини на килограм тегло.

Въглехидрати. Учените напомнят, че здравият човек трябва да яде въглехидрати в количество от най-малко 3 грама на килограм тегло. В диетата трябва да въведете колкото се може повече зърнени култури: просо, елда, ечемик, овес, лимец. В допълнение, трябва редовно да се ядат бобови култури – боб, леща, нахут.

Сладкиши, които също са източник на въглехидрати, трябва да се консумират в изключително малки дози, за предпочитане е да се заменят с плодове. От печенето е необходимо да се даде предимство на продукти от брашно от ръж, царевица или елда.

Фибри. От тази категория продукти в диетата за отслабване трябва да присъстват трици, зеленчуци, билки. Диетолозите съветват да се ядат зеленчуци и билки заедно с месо и риба. Според тях, е полезно да се използват сурови плодове и зеленчуци дневно до 400-500 грама.

коментара

Продължете с четенето
Loading...
loading...

Магазин за бои и мазилки JUB

Facebook

КАЛЕНДАР

май 2019
П В С Ч П С Н
« апр.    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

ПОПУЛЯРНИ