„Турбината“ за планинско Гоце Делчев увеличава оборотите си

Три седмици преди своето дебютно включване в пла­нин­ския шам­пионат, ново­появилият се в календара на федерацията старт в Гоце Делчев (4/5 май), втори старт от пър­венството за годината, до­макините от Дунев Рейсинг все повече започват да усещат пресата на времето.

Но колкото по-малко време остава до събитието, толкова повече „турбината“ увелича­ва оборотите си. „Банално е, но е съвсем точно – всичко върви по план“, ка­тегоричен е Румен Дунев, амбицирани­ят до край­ност промотор на новото състезание.

Дунев гарантира, че наме­рението е да бъде предста­вено състезание, което да остане трайно в един регион, в който автомобилният спорт е много слабо познат.

„Точно заради тази причи­на и всяко нещо, което допъл­нително беше ни посочено и от комисията по планинско, и от двама от водещите пи­лоти (Йордан Тодоров-Джор­дана и двукратният шампион Юли Телийски – бел. ред.), колкото и да ни утежнява с бюджета, го правим с ясно­то създание, че всъщност инвестираме в следващите години на планинско Гоце Делчев“, казва Дунев.

Според него най-големият комплимент за екипа, който работи по подготовката на състезанието е факта, че в града вече усилено се говори за… „планинското рали“.

„Да, нормално е сега хора­та тук не правят разликите, но много бързо ще започнат да откриват разликите“, ко­ментира с разбиране думите на местните хора пилотът.

Реално по състезанието в Дунев Рейсинг работят по­стоянно от 6 януари насам, като шефа на клуба не крие намерението си, състезание­то да е такова, че да се помни във всяко едно отношение: от пилотите и тимовете, през публиката (Дунев: „Вече има хора, които са си направили резервации за хотелите в дните на състезанието!“), ме­диите и, разбира се, местното общинско ръководство, кое­то очевидно вижда ползата от подобно начинание.

„Няма начин да не отбе­лежа и това, че след като имахме и среща с локалния бизнес в Гоце Делчев, който пък видя, че имаме „добро“ от кмета Владимир Москов и председателят на общинския съвет Ангел Гераксиев, хора­та се оказаха допълнително мотивирани. Защото е мно­го трудно да си представиш успеха, ако не си виждал за какво става дума.“

Две значителни доработки е трябвало да направят още сега хората на Дунев. И двете са по препоръка на пилотите и комисията по планински изкачвания.

„И колкото трудоемки да са и да изискват значителен финансов ресурс, ще ги за­вършим, защото това също е част от инвестицията“, каз­ва Румен Дунев, визирайки 100-метровата бетонната „яка“ от изхода на сервизния парк до старта (така скъпите състезателни гуми на старта няма да са „със шпайкове“ от камъчета – бел. ред.) и монтажа на допълнителни­те 200 м. мантинела на един от критичните участъци от 4400-метровото трасе.

„Заедно с почистването на парка – а той наистина е голям и удо­бен – бетони­рахме и онези места, които бяха разрушени“, обяснява Дунев.

Всички, които вече са виде­ли тази 4400-метрова писта са единодушни, че комбина­цията между разположение­то на трасето и ландшафта е такова, каквото дава уникал­ната възможност на места публиката да държи под око повече от ¾ от дистанцията до финала.

„И заради хората, които ще дойдат на Гоце Делчев, в близките дни по тези сво­еобразни галерии, ще бъдат почистени всички храсти и трънки, за да бъде изживя­ването възможно най-добро.“

В разговора (за състеза­нието Дунев е определен като отговорник по сигур­ността – бел. ред.), пилотът на няколко пъти използва комбинацията „ние сме ново­бранци в организацията…“.

Това, разбира се, е вярно. Но само дотолкова, доколко­то Дунев Рейсинг ще се проб­ва за първи път в дейност, която не е била в разписание­то на софийския АСК.

А и какви новобранци мо­гат да са тези, които са ви­дели и 2 и 200 в планинския шампионат, а отгоре на всич­ко са събрали и допълнител­ната информация за всеки позитив в чужбина, който у нас може да се превърне и в иновация за домакините на Гоце Делчев?

ДУНЕВ РЕЙСИНГ ИНВЕСТИРА В БАЗАТА НА СЪБИТИЕТО, НО И В БЪДЕЩИТЕ СЪРАТНИЦИ

В Гоце Делчев информа­цията за този спорт е повече медийна, отколкото реална от надпревари, които някога да са били правени тук. По тази причина една от вече за­черкнатите като изпълнени точки е обучението на мар­шалите. Тази работа е била поръча­на на ве­терана Румен Манолов, който преди седми­ца прави в града обучителен курс за маршали. „Бяха 20 чо­века за начало и като основа, около която в бъдеще ще се събират още съдии“, обяви Манолов. В първия старт на новото състезание обаче Дунев рейсинг ще разчита на профита от Благоевград, Шумен, София, защото на но­вообучените не може да се повери по­добен дебют. „Те обаче ще са с екипите, за да трупат опит по трасето“, допълва Манолов.

Вестник “ Градът „

Започнете да пишете и натиснете Enter за търсене