Свържете се с нас

Таблоид

Беър Грилс нарушил Закона за защитените територии у нас при заснемането на филм в Рила

Публикувано

на

Това съобщиха от екоминистерството

Популярният британски пътешественик и експерт по оцеляване Беър Грилс нарушил Закона за защитените територии у нас при заснемането на филм в Рила. Авантюристът си позволил да плува в Каракашевото езеро, да пали огън и да лови и убива животни, съобщават от Министерството на околната среда и водите.

„Дирекция „Национален парк „Рила“ състави актове за административни нарушения на българско юридическо лице за неспазване на режимите в парка при заснемането на филм. Нарушенията са установени след като епизодът със заглавие „Планината Рила – България – В дивата пустош с Беър Грилс и Дерек Хъф“ (Rila mountain Running Wild with Bear Grylls S04E05 Derek Hough 2018) беше изпратен като сигнал на Facebook страницата на Министерството на околната среда и водите”, информират от ведомството.

И допълват: „От изпратения филмов материал е видно, че при заснемането са извършени нарушения на правилата и нормите за поведение в защитената територия чрез навлизане и плуване във водния басейн на Каракашево езеро, палене на огън, ловене и умъртвяване на животински видове. След подаване на сигнала ръководството на парка направи проверка по случая. Установи се, че филмът е заснет на 25 и 26.06.2017 г. в Парков участък Боровец, на територията на НП „Рила“. 

Разрешението за заснемане е дадено със заповед на директора на парка от 20.06.2017 г. във връзка с подадено заявление от българско юридическо лице. Според заповедта заснемането може да се извърши в два снимачни дни – 25 и 26.06.2017 г. в светлата част на денонощието от 8.00 до 18.30 ч. при стриктно спазване на режимите и нормите, определени в Закона за защитените територии и Плана за управление на Национален парк „Рила“. Със заповедта българското юридическо лице се задължава да спазва режимите и ограниченията в парка. Парковата охрана е провела инструктаж на снимачния екип, съставила е предупредителни протоколи и предписания за спазване на определените в заповедта условия. Служителите на парковата охрана, придружавали снимачния екип през двата снимачни дни, не са били свидетели на извършените нарушения”, съобщават от екоминистерството. И допълват, че по закон санкцията за нарушения за юридически лица е в размер на 1000 до 10 000 лв., а за физически лица – от 500 до 5000 лв.

Министърът на околната среда и водите Нено Димов е разпоредил проверка по случая, включително за действията на служителите от Дирекция „Национален парк „Рила“ по време на заснемането на филма.

nova.bg

коментара

Таблоид

ИНТЕРАКТИВЕН УРОК ПО АНГЛИЙСКИ ЕЗИК ПО ПРОЕКТ, ПРОГРАМА „ЕРАЗЪМ+“ПРОВЕДЕ С ОСМОКЛАСНИЦИ В СУ САТОВЧА СТАРШИ УЧИТЕЛ МАРУСЯ ЛОЗАНОВА

Публикувано

на

Във връзка с „ПРОЕКТ” „Модерна и интерактивна класна стая чрез творчество и педагогически иновации“, Програма „Еразъм+”, Ключова дейност 1, Училищно образование на СУ „Св.св.Кирил и Методий, с. Сатовча, г-жа Маруся Лозанова – старши учител по английски език, проведе интерактивен урок по английски език с учениците от 8 клас при СУ „Св. св.Кирил и Методий“, с. Сатовча.

Учениците работят по учебна система: „Legacy for Bulgaria – А1”, изд. Longman. Урокът е Обобщение на първи модул на тема „Hello” с продължителност – 40 мин.

Целта на този урок бе да се изготви мисловна карта на изучения материал в първа единица на учебника, включваща граматика, лексика, въображение и креативност.

Очаквани резултати: изработване на обща мисловна карта, в която учениците показват знания, умения, въображение, виждане и креативно мислене за важните части от изучавания учебен материал.

Учителят започна с кратка беседа за основните методични единици, след което раздели учениците на групи и екипи.

Класната стая бе подготвена предварително с различни кътове, позволяващи на учениците да работят в екипи. Те имаха възможност да разположат белия лист на възможно най –подходящо място, така, че всички да могат да виждат и да работят заедно.

Учителят написа на средата на бялата дъска основното заглавие от първа единица. Заедно с учениците оформиха клоните на мисловната карта, като използваха различни цветове. След това, групите работиха по оформените „клонове” на мисловната карта. Всякa група работи като използва учебника за намиране на най – точните думи, които поставиха и използваха за оформянето на клоните.

Учениците работиха върху бял лист, в центъра на който бе написана думата от съответния клон, оцветена в същия цвят, както бе на бялата дъска. След завършване на клоните, всеки екип си избра ученик, който довърши клона на бялата дъска и говорител, който показа готовата карта пред класа. Екипите имаха по три минути да представят своето творчество.

Учителят наблюдава за правилното произношение, правилното изписване на думите на белия лист и на дъската, както и цялостното изпълнение на задачата.

Всички ученици работиха много активно, изключително усърдно, с огромно желание и вложиха много емоции, креативност и единство.

Този тип урок е много забавен, интересен, ползотворен и предпочитан от учениците, защото чрез мисловната карта, те достигнаха до крайния резултат и затвърдиха изучения материал в първата единица от обучението по английски език.

Като координатор на Проекта изказвам благодарности на г-жа Маруся Лозанова и креативните ученици от 8 клас.

Информацията е предоставена от г-жа Райка Славчева – старши учител по френски език и Координатор на Проекта.

коментара

Продължете с четенето

Таблоид

Първо ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“ в Гоце Делчев е първото училище в областта което през настоящата учебна година ще работи с нови методи за изграждане на позитивна образователна среда

Публикувано

на

След  успешно преминал курс в Барселона – Испания, учителите от Първо ОУ Св. Св. „Керел и Методий“ в Гоце Делчев, Невена Гушкова, Марияна Рускова и Гергана Вълчева ще разпространяват международни теории и методи за позитивно образование, насочени в посока укрепване на образователния процес.

Първо ОУ в Гоце Делчев става единственото в област Благоевград което праз тази учебна година ще работи с нови методи за изграждане на позитивна образователна среда.

Курсът „Щастливи училища: позитивно образование за благополучие и развитие на жизнените умения“ се осъществи в три мобилности, в периода 04.11. – 09.11. 2019 г., в Барселона, Испания, проект „Динамика в процеса на образование, възпитание и социализация в иновативното училище“, програма „Еразъм+“. Обучението се проведе в Europass Teacher Academy, с преподавател Марта Мандолини – специалист в областта на позитивната психология и арт-терапията.

Участниците в проекта се запознаха с основите на позитивната психология, предпоставка за създаване на позитивен учебен климат в класната стая, както и с методите за осъществяване на оптималното положително състояние на учениците в посока развитие на техните училищни постижения за благополучие и емоционално състояние. Учителите имаха възможността да бъдат участници в практическо обучение, в сътрудничество с учители от други европейски страни. Те споделиха знания, умения и добри практики с техни колеги от Финландия, Литва и Латвия.

Позитивното образование прави училището щастливо, създава мотивация за успех и екипност, които са гаранция за европейско ценностно, иновативно училище.

коментара

Продължете с четенето
loading...

Facebook

КАЛЕНДАР

ноември 2019
П В С Ч П С Н
« окт.    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

ПОПУЛЯРНИ