Започва строежа на тунел Железница на АМ „Струма“

Подписан е договорът за проектирането и строителството на тунел „Железница“ на автомагистрала
„Струма“. Съоръжението ще е с дължина около 2 км и ще бъде най-дългият пътен тунел изграждан
досега у нас. Изпълнението на поръчката е възложено на ДЗЗД „АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018“, в което
участват: „ДЖИ ПИ ГРУП“ АД, „ГЛОБАЛ КЪНСТРЪКШЪН“ ООД и „ВИА ПЛАН“ ЕООД. Стойността на
договора е 185 370 370, 37 лв. без ДДС. Проектът ще се съфинансира от Кохезионния фонд на
Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-
2020 г.
Агенция „Пътна инфраструктура“ пристъпи към подписване на договора след като Върховният
административен съд се произнесе в полза на решението на АПИ за избор на изпълнител. В тази
връзка на 15 януари т. г. агенцията изпрати искане до класираните участници- ДЗЗД „АМ СТРУМА
ТУНЕЛ 2018“ и ДЗЗД „АМ Струма-ОП2: Тунел Железница“, за удължаване срока на валидност на
офертите. В получените отговори офертното си предложение потвърди ДЗЗД „АМ СТРУМА ТУНЕЛ
2018“, а ДЗЗД „АМ Струма-ОП2: Тунел Железница“ (в което са „ГЛАВБОЛГАРСТРОЙ“ АД и „ГБСИнфраструктурно строителство“ АД) не удължава срока на валидността й.

Срокът за изпълнение на проектирането и изпълнението на строително-монтажните работи на тунел
„Железница“ e 1060 календарни дни. Съоръжението ще бъде с две отделни тръби за движение в
посока. Дължината на всяка тръба ще е около 2 км. Тунелът ще бъде с всички необходими системи
за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна
система за управление на трафика и т. н. Ще бъде изграден и обслужващ тунелен път при южния
портал на тунела откъм гр. Симитли, площадка за хеликоптер, два моста над Суха река, които са
съответно 132 м и 24 м, подпорна стена и др.

През миналата година АПИ проведе обществена поръчка за избор на изпълнители за „Проектиране
и строителство на автомагистрала „Струма“ Лот 3.1 Тунел „Железница“. Тръжната процедура бе с 3
обособени позиции – за тунела, и за пътя преди и след съоръжението, за да може на обекта да се
работи едновременно и проектът да завърши в срока на оперативната програма.
През миналата година бяха подписани договорите за проектирането и строителството на трасето
преди и след съоръжението.Отсечката преди тунел „Железница“ в посока София – Кулата е с
дължина 720 м. Тя включва и обслужващ тунелен път при северния портал и мостово съоръжение с
обща дължина 620 м. Участъкът ще бъде изграден от ДЗЗД „Железница – Север“, в което са: „ГБС
Инфраструктурно строителство“ АД, „Главболгарстрой“ АД и „Главболгарстрой Интернешънъл“ ЕАД.
Стойността на договора е 29 985 345 лв. без ДДС.
Участъкът след тунел „Железница“ е 1,4 км. Той ще бъде построен от „ПСТ ГРУП“ ЕАД. Стойността
на договора е 18 442 297,40 лв. без ДДС. Договорът включва проектиране и строителство на
автомагистрален участък с дължина 1,4 км, селскостопански подлез, подпорна и укрепителна стена,
отводнителни съоръжения, изграждане и реконструкция на инженерни мрежи и др.

Започнете да пишете и натиснете Enter за търсене