Свържете се с нас

Бизнес

ВИЖТЕ КОИ СА НАЙ-ОЧАКВАНИТЕ АВТОМОБИЛИ НА 2019 Г.

Публикувано

на

Предстоящите 12 месеца обещават много интересни премиери

Тази година обещава да бъде доста интересна откъм автомобини новини. Ще видим коли от всички класове, като Automedia.bg отново ще ви запознае с повечето премиери. Ето някои от най-интересните от тях.

Aston Martin DBX

Британската компания все пак не издържа на натиска и ще направи първия в историята си всъдеход. Серийният кросоувър DBX ще получи типичните за класа 5 врати, като ще се появи в края на 2019 г. Моделът е изграден на изцяло нова платформа, а двигателите ще бъдат собтвен V12 и 4,0-литров с турбо на AMG. В компанията предвиждат с помощта на DBX да двоят годишните си продажби, които сега са малко над 5000 автомобила.

Audi Q4

В Audi също разширяват гамата си крооувъра и ще представят модела Q4, който представлява купеобразна версия на познатия Q4. Разликата между двете машини ще бъда в задната част, но под капака им ще има едни и същи двигатели – бензинови и дизелови в турбо, развиващи между 150 и 230 к.с. Задвижването ще е предно или към четирите колела. Догодина ще излезе и версия SQ4 с 2,0-литров двигател с 300 коня.

 BMW X6

Кросоувърът BMW X6 смени поколенията през 2018 г., а това означава, че идва времето, в което „братчето му” – X6, да стори същото. И тук предната част ще е същата като при X5, като се изключат някои елементи от бронята. Скосената задница ще е в стила на X4.

 

При двигателите изненади няма да има, тъй като X5 и X6 са на една платформа. Това означава, че X6 ще получи 6-цилиндрови турбомотори с мощност от 249 до 400 к.д. Топ-версията ще разчита на битурбо V8 с 462 к.с., а през 2020 г. ще видим и M-версия с над 600 коня.

Chevrolet Corvette

Chevrolet Corvette

Култовият спортен модел ще претърпи изживее истинска революция при смяната на поколения. Основната промяна е в разположението на мотора, който вече ще е по средата (досега беше отзад). Бъдещият Corvette C8 ще поскъпне значително, като това се дължи именно на смяната на платформата. Очаква се моделът да получи няколко мотора, като сегашният базов – LT1 6.2, ще развива над 600 к.с.

Базовият 4.2 от седана  Cadillac CT6 V ще разполага с 650 к.с., толкова ще има и новия 4-валов V8 5.5 с две турбини. Най-интересното обаче предстои догодина, когато ще видим и хибридна версия, която ще разполага със система за задвижване на четирите колела и ще развива около 850 коня.

Jaguar XJ

Jaguar XJ

Сегашният флагман на Jaguar претърпя куп обновявания, но сегашното му поколение е на конвейера повече от 10 години. Това е доста дълго, тъй като конкурентите му Mercedes S-Class, BMW 7-Series и Audi A8 сменят генерациите на 7 години. През 2019 г. британците все пак ще покажат нов XJ, чиято разработка е финансирана от собственика на компания – индийския концерн Tata.

Най-интересното е, че флагманът на Jaguar става изцяло електрически лифтбек, който е изграден на нова алуминиева платформа. Той ще може да изминава над 500 км с едно зареждане и ще се превърне в директен конкурент на Tesla Model S.

Land Rover Defender

Land Rover Defender

През последните години се появиха нови генерации на някои от най-култовите всъдеходи в историята – Mercedes-Benz G-Class, Jeep Wrangler и Suzuzki Jimny, а сега идва ред и на легендарния Defender. Информацията за него не е много, но се знае, че той ще излее в две верси – къса база с 3 врати и удължена с 5 врати.

Технически Defender най-вероятно ще повтаря до голяма степен сегашното Discovery, тоест ще остане без рама и мостове. Окачването ще е пневматично, а под капака ще бъдат поставени актуалния двигатели на концерна Jaguar Land Rover. Ще има и хибридна версия, като се очаква новото поколение дори да превъзхожда предшествениците си като оф-роуд възможности.

Mercedes-Benz GLS

Mercedes-Benz GLS

Главната премиера на Mercedes за 2019 г. е на новото поколение на флагманския всъдеход GLS. Той преминава на нова платформа MHA (Mercedes High Architecture), която е в основата и на новия GLE. Бъдещият GLS също ке получи хидропневматично окачване, което ще подобри всъдеходните му качества, а под капака ще бъдат поставени дизелови и бензинови „шестаци”.

 

Топ-версията на модела ще получи 4,0-литров битурбо V8, като няма да се мине и без хибридна версия. През 2020 или 2021 г . ще излезе и луксозна модификация Mercedes-Maybach GLS.

Nissan Juke

Nissan Juke

Компактният кросоувър Nissan Juke се продава близо 10 години, като благодарение на смелия си дизайн вече е издигнат в култ от феновете. В Европа моделът е много популярен, като през лятото на 2018 г. в завода в Англия беше произведен милионния екземпляр. Сега предстои смяна на генерациите, като Juke ще получи нова платформа – тази на Renault Captur.

 

Топ-версиите на модела ще запазят задвижването на четирите колела, а под капака ще бъдат поставени агрегати на алианса Renault-Nissan. Това са бензинови турбомотори д обечм 0,9, 1,2 и 1,33 литра, както и 1,5-литров турбодизел.

Porsche Taycan

Porsche Taycan

Първият в историята на Porsche електромобил ще бъде седан, като той ще бъде последван и от „вдигнато” комби – Taycan Cross Turismo, което обаче ще излезе през 2020 г. Специално за Taycan бе разработена нова платформа за електромобили, която позволява използването на батерия с капацитет 90 кВт/ч, поставена под пода.

 

Седанът ще разчита на две електромотора – по един на всяка ос, като съвкупната им мощност ще бъде около 600 к.с. Това ще осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,5 секунди. Цената от 80 000 евро (начална) прави Taycan напълно конкурентен на Tesla Model S.

 

Skoda Octavia

Skoda Octavia

Бестселърът на Skoda ще смени поколения през есента, като ще се върне към традиционните фарове. Моделът ще се предлага като лифтбек и комби, а гамата двигатели ще остане от сегашната генерация на модела. Очаква се в нея да попадне и хибриден вариант.

 

VW Golf 8

VW Golf VIII

Осмото поколение на най-популярния модел в Европа ще се появи през лятото, като сериозни промени в дизайна не се очакват. Концернът Volkswagen обаче похарчи цели 1,8 млрд. евро за бъдещия модел, като голяма част от тях отидоха за модернизиране на платформата. Новияг Golf ще бъде по-лек и по-безопасен от предшественика си, като ще получи голям брой цифрови технологии, в това число и виртуален кокпит.

За модела е предвиден и автопилот, като след хечбека последователно ще се появят комби, хибридна версия, спортни модификации – GTI и R. Ще има и електрически вариант, но той ще се предлага под гамата I.D., чиито първи модел също ще дебютира през лятото на 2019 г.

www.euavtochasti.bg

коментара

Бизнес

Статистика: Рекордно ниска безработица в Разлог и Банско

Публикувано

на

17.2% равнище на безработица отчита Дирекция „Бюро по труда“ – Разлог към 31.12.2018 година.

Това е най- ниският праг спрямо всички периоди до сега.

Общо 4 385 са регистрираните безработни лица за 4-те общини, обслужвани от Бюрото по труда в Разлог.

Най-висока си остава безработицата за общините Белица и Якоруда, въпреки че и там се наблюдава спад в сравнение със същия период на  предходната 2017 година.

Цифрите сочат 42.5% равнище на безработица за община Белица и 33.3% за Якоруда към края на 2018, в сравнение с предходната, когато са били съответно 45.8% за първата и 33.8% за втората.

Очаква се сезонната заетост за чужбина в следващите два месеца да поеме част от безработните лица в тези две общини.

За общините Разлог и Банско равнището на безработица е доста по- ниско.

6.4% е отчетеното в община Разлог и 5.8% в община Банско. Значителна част от регистрираните безработни след старта на сезона в Банско са наети за работа в сферата в туризма.

Въпреки това бизнесът в района продължава да изпитва глад на квалифицирани кадри във всички сфери на обслужването.

Най- голям е дефицитът на готвачи. В тази връзка ДБТ- Разлог, чрез Българо- германските центрове за обучение през пролетта стартира курс за готвачи. Той ще бъде с продължителност на обучение в рамките на най- много 4 месеца и е насочен към безработни лица.

Преминалите курса ще получат трета квалификационна степен.

През пролетта работа ще имат и част от трайно безработните лица. Те ще бъдат заети по ОП „Развитие  на човешките ресурси“ , проект „Обучение и заетост на хора с увреждания“.

Програмата е насочена към най- уязвимата група – лицата  с увреждания между 50 и 100%. Заявления за работа по програмата са депозирани, както от общините, така и от реалния сектор. Заетостта е за срок от 1 година.

pirinsko.com

коментара

Продължете с четенето

Бизнес

Следприватизационният контрол не знае за затварянето на „Благоевград – БТ”

Публикувано

на

Към момента Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК) не разполага с информация относно окончателно затваряне на „Благоевград – БТ” АД, съобщиха от ведомството за bTV.

В петък БНР съобщи, че тютюневата фабрика в югозападния град окончателно затваря врати и така ще сподели съдбата на друго от големите предприятия на тютюневия холдинг – това в София, която след протести на работници и продължили с месеци неясноти, беше разрушено, а машините – изнесени в Благоевград.

„Непосредствено след първите публикации в пресата, агенцията незабавно изготви и изпрати писмо до мажоритарния собственик на „Булгартабак – Холдинг“ АД във връзка с изпълнението на следприватизационния ангажимент за срок от 10 години да запази основния предмет на дейност на дружеството. Очакваме възможно най-скоро ръководството на „Булгартабак – Холдинг“ АД да уведоми АПСК относно намеренията си по отношение на дейността на „Благоевград – БТ“ АД”, пишат от агенцията.

Те напомнят, че според приватизационния договор има срок от 10 г. (до 14 октомври 2021 г.), в който дружеството трябва да запази основния си предмет на дейност и седалището си в България. Допустимо е дружеството или някоя от дъщерните компании в този период да не работи – но за не повече от общо 12 месеца и то без спиране на всички дружества едновременно.

АПСК посочват, че де факто „София – БТ” е възстановила производствената си дейност през 2016 г. – макар и в Благоевград (междувременно, „Булгартабак” продаде основните си цигарени брандове на друга компания – б.р.). Евентуалното съкращаване на работници също не е нарушение – едва до края на 2014 г. новият собственик е бил задължен да поддържа конкретен средногодишен брой на работниците.

Все още не са постъпили отчетни документи за дейността на „Булгартабак” през миналата година, като срокът е до 30 юни.

Официално, това е третата вълна на съкращения в холдинга. Първите работници са съкратени след закриването на предприятието в София и преместването на филтровия цех от Благоевград в Пловдив. През 2017 г. е втората вълна, когато с работата си в Благоевградската фабрика близо 300 човека.

Ще има ли някаква дейност, ако утре цигарената фабрика затвори не е ясно. Собственикът на холдинга не беше открит за коментар.

pirinsko.com

коментара

Продължете с четенето
Loading...
loading...

Магазин за бои и мазилки JUB

Facebook

КАЛЕНДАР

януари 2019
П В С Ч П С Н
« дек.    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

ПОПУЛЯРНИ