Свържете се с нас

Бизнес

Димитър Маргаритов, председател на КЗП: „Разходите по връщането на онлайн покупки заради дефекти или заблуди при продажбата са за сметка на търговеца“

Публикувано

на

Онлайн ориентираните потребители могат да се сблъскат с три основни групи проблеми, когато си поръчат дадена стока през интернет и при нейното пристигане установят разлики спрямо очакванията им по отношение на нейните качества и характеристики. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по телевизия Bulgaria ON Air.

„Първата група проблеми е свързана с т.нар нелоялни практики – когато търговецът умишлено е въвел потребителя в заблуждение относно достойнствата на продукта, който му предлага“, посочи Маргаритов. Той даде пример със случай, в който Комисията е установила, че конкретен електронен магазин е придружавал продаваните от него бижута с фалшиви сертификати за качество. „Това означава, че те нямат тези характеристики, които въпросните сертификати ѝ приписват“, коментира той. „Нашето решение по такива случаи дава възможност на потребителя да развали сделката и да получи всичко, което е платил за стоката и разходите по нейната доставка и връщане на търговеца. Включително да претендира някакво обезщетение, ако е претърпял вреди в резултат от това умишлено въвеждане в заблуждение или скриването на важна информация, която би могла да повлияе върху потребителското решение“, обясни председателят на КЗП. Маргаритов допълни, че наред с това търговецът бива и санкциониран от Комисията за прилаганата нелоялна практика.

Понякога клиентът може да получи нещо различно от поръчаното от него просто поради грешка на търговеца. В тези случаи потребителите имат право на рекламация. „Тогава отново и разходите за връщането и привеждането на сделката в съответствие с параметрите, които тя е трябвало да има от самото начало, са за сметка на търговеца“, разясни председателят на КЗП.

Третата група въпроси е свързана с безусловното право на отказ от онлайн покупка на стоката, просто защото тя не е харесала на потребителя. „Вие си поръчвате нещо. Идва същото нещо, но преценявате, че то не Ви харесва по причина, която не сте длъжни да споделяте с никого или дори и самият Вие да не можете да определите точно, но решавате, че ще го върнете. Имате такова право в 14-дневен срок. Разходите по упражняването на въпросното право на отказ много често са за сметка на потребителите“, разясни Маргаритов. Той направи важното уточнение, че търговецът обаче е длъжен да упомене това обстоятелство в електронния си магазин, тъй като в противен случай потребителят няма да дължи сумите за куриерските услуги.

Много хора се оплакват в КЗП, че чакат твърде дълго време да получат парите си обратно, каза още Маргаритов. А по закон търговците са длъжни също в 14-дневен срок да възстановят на клиентите си плащането по начина, по който са го получили – по банков път, чрез наложен платеж или друг способ. Това е и едно от най-често санкционираните от КЗП нарушения в онлайн търговията, отбеляза председателят.

„За да могат потребителите да очакват, че нашата намеса ще има положителен резултат при проблем, трябва максимално добре да опазят всички материали, които са свързани с общуването с търговеца по повод извършването на дадената покупка“, обърна внимание председателят на КЗП. И уточни, че не е задължително те да са на физически носител, могат да бъдат и електронни файлове. „Тогава за контролния орган е много по-лесно да установи, че от търговеца в определените срокове, в определеното време или не е направено необходимото, или реакцията е била неадекватна. Оттам нататък бихме могли да наложим санкция, от една страна, и от друга – да помогнем на хората да получат в максимално кратки срокове онова, което им се полага“, добави той.

Димитър Маргаритов препоръча хората да не се предоверяват на оферти от физически лица в интернет, както и на търговци, които предлагат „маркови“ стоки на многократно по-ниски цени от средните за тях на пазара. Причината – или нищо няма да получат срещу парите си, или стоката ще е със значително по-ниско качество.

коментара

Бизнес

Статистика: Рекордно ниска безработица в Разлог и Банско

Публикувано

на

17.2% равнище на безработица отчита Дирекция „Бюро по труда“ – Разлог към 31.12.2018 година.

Това е най- ниският праг спрямо всички периоди до сега.

Общо 4 385 са регистрираните безработни лица за 4-те общини, обслужвани от Бюрото по труда в Разлог.

Най-висока си остава безработицата за общините Белица и Якоруда, въпреки че и там се наблюдава спад в сравнение със същия период на  предходната 2017 година.

Цифрите сочат 42.5% равнище на безработица за община Белица и 33.3% за Якоруда към края на 2018, в сравнение с предходната, когато са били съответно 45.8% за първата и 33.8% за втората.

Очаква се сезонната заетост за чужбина в следващите два месеца да поеме част от безработните лица в тези две общини.

За общините Разлог и Банско равнището на безработица е доста по- ниско.

6.4% е отчетеното в община Разлог и 5.8% в община Банско. Значителна част от регистрираните безработни след старта на сезона в Банско са наети за работа в сферата в туризма.

Въпреки това бизнесът в района продължава да изпитва глад на квалифицирани кадри във всички сфери на обслужването.

Най- голям е дефицитът на готвачи. В тази връзка ДБТ- Разлог, чрез Българо- германските центрове за обучение през пролетта стартира курс за готвачи. Той ще бъде с продължителност на обучение в рамките на най- много 4 месеца и е насочен към безработни лица.

Преминалите курса ще получат трета квалификационна степен.

През пролетта работа ще имат и част от трайно безработните лица. Те ще бъдат заети по ОП „Развитие  на човешките ресурси“ , проект „Обучение и заетост на хора с увреждания“.

Програмата е насочена към най- уязвимата група – лицата  с увреждания между 50 и 100%. Заявления за работа по програмата са депозирани, както от общините, така и от реалния сектор. Заетостта е за срок от 1 година.

pirinsko.com

коментара

Продължете с четенето

Бизнес

Следприватизационният контрол не знае за затварянето на „Благоевград – БТ”

Публикувано

на

Към момента Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК) не разполага с информация относно окончателно затваряне на „Благоевград – БТ” АД, съобщиха от ведомството за bTV.

В петък БНР съобщи, че тютюневата фабрика в югозападния град окончателно затваря врати и така ще сподели съдбата на друго от големите предприятия на тютюневия холдинг – това в София, която след протести на работници и продължили с месеци неясноти, беше разрушено, а машините – изнесени в Благоевград.

„Непосредствено след първите публикации в пресата, агенцията незабавно изготви и изпрати писмо до мажоритарния собственик на „Булгартабак – Холдинг“ АД във връзка с изпълнението на следприватизационния ангажимент за срок от 10 години да запази основния предмет на дейност на дружеството. Очакваме възможно най-скоро ръководството на „Булгартабак – Холдинг“ АД да уведоми АПСК относно намеренията си по отношение на дейността на „Благоевград – БТ“ АД”, пишат от агенцията.

Те напомнят, че според приватизационния договор има срок от 10 г. (до 14 октомври 2021 г.), в който дружеството трябва да запази основния си предмет на дейност и седалището си в България. Допустимо е дружеството или някоя от дъщерните компании в този период да не работи – но за не повече от общо 12 месеца и то без спиране на всички дружества едновременно.

АПСК посочват, че де факто „София – БТ” е възстановила производствената си дейност през 2016 г. – макар и в Благоевград (междувременно, „Булгартабак” продаде основните си цигарени брандове на друга компания – б.р.). Евентуалното съкращаване на работници също не е нарушение – едва до края на 2014 г. новият собственик е бил задължен да поддържа конкретен средногодишен брой на работниците.

Все още не са постъпили отчетни документи за дейността на „Булгартабак” през миналата година, като срокът е до 30 юни.

Официално, това е третата вълна на съкращения в холдинга. Първите работници са съкратени след закриването на предприятието в София и преместването на филтровия цех от Благоевград в Пловдив. През 2017 г. е втората вълна, когато с работата си в Благоевградската фабрика близо 300 човека.

Ще има ли някаква дейност, ако утре цигарената фабрика затвори не е ясно. Собственикът на холдинга не беше открит за коментар.

pirinsko.com

коментара

Продължете с четенето
Loading...
loading...

Магазин за бои и мазилки JUB

Facebook

КАЛЕНДАР

януари 2019
П В С Ч П С Н
« дек.    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

ПОПУЛЯРНИ