Свържете се с нас

Бизнес

Димитър Маргаритов, председател на КЗП: „Секторите телекомуникации, финансови услуги и продукти-панацея са най-рисковите за някои групи потребители”

Публикувано

на

Най-рискови за уязвимите групи потребители са секторите на телекомуникационните и финансовите услуги, както и на продуктите за подобряване на здравословното състояние. Това каза по „Дарик” радио председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.

„Когато към потребителите са насочени послания, свързани с продукти-панацея, с които уж за първи път може да се реши проблем, пред който десетилетия наред науката и медицината остават безсилни, това в много голяма степен крие риск за търговска измама”, подчерта Маргаритов.

За подсилване на въздействието при представянето на подобен тип медикаменти и ефектите от употребата им някои търговци използват т.нар. „свидетелство за авторитет”. „Това са случаите, в които се залага на авторитета на публично известни личности за промотирането на дадени продукти, понякога дори без тяхното знание и съгласие. Или тогава, когато уж тези предлагани продукти са минали през различен тип лаборатории, медицински институти, изпитвания, получили са висока оценка на дадени медицински лица и т.н., това са винаги по-рискови оферти. Хората би трябвало да си дават сметка, че когато – колкото и да не ни се ще да е така, конвенционалната медицина и наука не е успяла все още да намери универсален лек или пък за някои заболявания и конкретен такъв, много трудно може да се очаква това да го е направил някой, който продава в магазина или в зала на промоция и т.н.”, обърна внимание председателят на КЗП.

Според Маргаритов телекомуникационният сектор също крие повече рискове за уязвимите групи потребители. Той даде конкретни примери как некоректни действия на телекоми са поставили на изпитание по-възрастни хора и деца. „Преди известно време имаше случай, в който потребителите не бяха уведомени за това, че се променят условията, при които могат да зареждат своите предплатени карти за мобилни телефони. В резултат на това именно такъв тип уязвими групи – по-възрастни хора, ученици и т.н., се оказа, че в един момент не е възможно да избират номера, защото не са разбрали, че е трябвало на по-кратък период от време да заредят отново своята карта, а не са били изчерпали сумите по тази карта”, разказа председателят на КЗП. Той бе категоричен, че това представлява нелоялна търговска практика, целяща да засегне именно хората, които по-трудно биха могли да се ориентират в новите условия.

В по-минали периоди пък са били сключвани с хора от „третата възраст” директно по телефона договори за телекомуникационни услуги, но впоследствие е възникнала законова забрана за това. „Те дори не разбираха, че с изразяването на своето положително отношение към представен им по телефон даден продукт, без даже да допуснат, са си го купили и на практика са се оказали обвързани от търговска сделка”, коментира Маргаритов.

Председателят на КЗП даде и съвети как да бъдат избегнати подобен род проблеми: „Да се внимава, когато се проучват условията при такъв тип сделки, които са в рисковите групи. Винаги, когато имате колебание, по-скоро разсъждавайте на принципа, че не е непременно може би сега моментът, в който трябва да направите тази покупка. Може да обмислите допълнително и вече тогава, ако сте по-убедени, че желаете да си купите въпросното нещо, да си го купите.”

Маргаритов предупреди, че понякога търговците търсят всякакви варианти, за да не удовлетворят претенцията на потребителя и тогава се налага намесата на контролния орган. „Важно е потребителите да реагират навреме. Има и чисти хипотези, в които е изтекъл срокът за упражняване на дадено право и ние за съжаление в такива случаи бихме могли да помогнем само ако в рамките на помирително производство търговецът прецени, че може да направи крачка към решаването на такъв потребителски проблем. Затова – здравословен потребителски скептицизъм, обмислени решения и извършване на разходи едва тогава, когато сме максимално убедени, че сключваме една изгодна сделка”, завърши той.

коментара

Бизнес

И тази година винарските изби в Санданско-Мелнишки район отвориха врати за посетители

Публикувано

на

Идеята е повече потребители да опитат български вина и да станат потребители, поясниха от бранша. Събитието започна с ритуално зарязване на лозовите масиви, които в региона наброяват хиляди декари.

С цел атрактивност за гостите винарските изби предложиха 10% отстъпка от цената на всички вина. Някои от предприемачите бяха организирали и безплатна дегустация, както и обхождане на избата и лозята. С цел докосване до хилядолетния поминък на хората от Югозапада събитието премина под звуците на кавала на популярният музикант Теодосий Спасов.

pirinsko.com

коментара

Продължете с четенето

Бизнес

След 10 години отново купуват имоти в курорта Паничище

Публикувано

на

Два общински имота се продали в курорта Паничище, след като последните 10 години не е имало нито една сделка за парцели там, каза кметът на Сапарева баня Калин Гелев. Общината е обявила още два имота в Паничище, към които вече има интерес. Цената на имотите в Паничище, определяни от лицензиран оценител, са между 80 и 100 лева за квадратен метър, като общинският съвт решава конкретно за всеки парцел. Като съветниците могат само да вдигат цената. Парцелите са маломерни – 1 до 3-5 декара. Към обявените два имота интерес проявява дори дружетво от Несебър.

Подновеният интерес към имотите в Паничище кметът Калин Гелев обяснява с отминалата вече финансова криза. И с далновидна „политика“ от страна на сегашната управа на общината. Таксата смет за незастроените имоти е паднала три пъти. Така – ако до началото на сегашния мандат за един декар парцел в Паначище, без да бъде застрояван, се плащало 7-8 хил. лева такса смет, то сега тя е паднала на около 2 хил. лева. И това се приема положително от потенциалните купувачи.

коментара

Продължете с четенето
Loading...
loading...

Магазин за бои и мазилки JUB

Facebook

КАЛЕНДАР

февруари 2019
П В С Ч П С Н
« ян.    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728  

ПОПУЛЯРНИ