В Благоевград се пие по-често бира от средното за страната, сочат данни

По данни на Съюза на пивоварите за първите шест месеца на годината мъжете в България са консумирали бира средно 13 пъти месечно. Този показател е по-висок за жителите на Благоевград – 14 пъти месечно. Сред възможните обяснения за това е присъствието на два университета в града, а също и на пивоварна – на „Карлсберг“. Честотата на консумация на бира в Благоевград през последните години върви нагоре.
За същия период жените от Благоевград са консумирали бира 4 пъти месечно.

В България средно за една година всеки час се произвеждат около 573 хектолитра (573 хил. итра) бира, от които делът на „Карлсберг“ е 32%, сочат още данните на съюза.

В компанията, която е единственият пивовар в България с два завода заедно с този в Шумен, работят общо 510 души, чиято производителност е около 360 л пиво на час за всеки. За сравнение – на тези нива е и средната производителност на труда в пивоварния бранш в страните от ЕС, посочват от съюза

За последните 15 години, откакто „Карлсберг“ е собственик на пивоварните в Благоевград и Шумен, капиталовите инвестиции за пълната реконструкция, обновяване и разширяване на двата завода надхвърлят 221 милиона лева, съобщават от ръководството на компанията. За първите шест месеца на тази година са отчетени нови 7 млн. лева вложения в дълготрайни материални активи.

Една от последните инвестиции е за 2.5 млн. евро, с които е изградена пречиствателна станция. През следващата година се предвижда такава да бъде изградена и за производството в Шумен. Това е част от дългосрочните инвестиции на компанията, които имат за цел да сведат замърсяването от производствения процес до нула.

От тази година в завода в Благоевград се използват фотоволтаици, които осигуряват топла вода за голяма част от производството, с което разходите за природен газ спадат с 36% за 4 г. Плановете на компанията са до 2022 г. по този начин разходите за ток и природен газ да намалеят наполовина, а през 2030 г. въглеродният отпечатък от производството да е сведен до нула.

Така с 4 киловатчаса електроенергия на хектолитър произведено пиво е намален разходът на компанията за последните 3 години. Това означава, че потреблението на природен газ е намаляла с над 15% на база произведена продукция. Иновативен е и проектът short neck – за капачки на пластмасови бутилки, които са с по-късо тяло и по този начин разходът за получаване на преформата е намалял с 1.3 грама пластмаса на бутилка, раказака пред журналисти Методи Стоянов – производствен директор на „Пиринско пиво“ и „Шуменско пиво“.

„Карлсберг груп“ е сред водещите пивоварни компании с голямо портфолио от бирени брандове и други напитки, които се продават на 150 пазара по света. В България портфолиото на „Карлсберг България“ включва 12 основни национални и международни марки пиво, които се предлагат в 21 различни асортимента и десетки разфасовки на опаковките. По данни на Nielsen, брандът „Пиринско“ е лидер на бирения пазар в България през последните 2 години. За 2017 година Пиринско държи близо 20% дял в обем (19.7%) от пазара на бира в страната.

Силвия Стоянова

Вестник “ Топ Преса „

Започнете да пишете и натиснете Enter за търсене