Свържете се с нас

Бизнес

Тъстът на кмета Радослав Ревански, Росен Чаталбашев , започва строителство на първата кланица за елени в Белица

Публикувано

на

Един от най-богатите бизнесмени не само в област Благоевград, Росен Чаталбашев, който е тъст на кмета на Белица Радослав Ревански, строи  първата в България кланица за елени. Новото начинание на Чаталбашев  който е от гърменското село Дебрен,  но от години живее в Гоце Делчев, се строи вече  в землището на община Белица и процедурата по строежа на кланицата вече се финализира.

Фирмата на Росен Чаталбашев “Агропромдейн-Каваците” ЕООД, основана преди 10 г. с 5000 лв. капитал и адрес на управление в Асеновград, преди дни  получи разрешително по Приложение № 2 към чл. 6 от Наредбата за оказване на въздействие върху околната среда от РИОСВ – Благоевград и съгласно изискванията инспекцията окачи инвестиционното предложение на таблото за обяви в сградата на РИОСВ – Благоевград. Чаталбашев е получил разрешение и от Басейнова дирекция „Западнобеломорски район“.

Единствената в страната кланица за елени в Белица която строи кметският тъст Росен Чаталбашев  е планирана да е с капацитет 50 животни годишно. В доста подробното си инвестиционно намерение инвеститора е описал детайлно целия процес по умъртвяването на животните. Той започва от транспортирането им в Белица в специални клетки и минава през няколко етапа. Първо животните ще бъдат настанявани в изчаквателни клетки, където животните няма да бъдат ритани, удряни или дърпани, за да не се стресират допълнително. Следва предклиничен преглед с мерене на температурата, за да се прецени кои животни са здрави и кои първо трябва да бъдат подложени на лечение. След зашеметяването им в специално помещение следва пълното обезкървяване на трупа и сложната и трудоемка ръчна процедура с дрането на кожата, която не трябва да бъде наранявана. Отделените цели кожи още същия ден ще се предават на друга фирма и ще напускат кланицата. Месото от животните ще представлява еленски половинки, подпечатани и оставени на съхранение до продажбата им. За продан е предвидена и част от субпродуктите, които са годни за човешка консумация.

Самата кланица ще бъде изградена от непромокаеми гладки плоскости, лесни за почистване, ще има наклонен под за оттичане на телесните секрети. Нуждите на кланицата от вода са изчислени на 180 куб.м за битово и 300 куб.м – за промишлено водоснабдяване. Преди отпадните води да влязат в канализацията, се предвижда те да минат през пречиствателна станция, която ще ги избистри до показатели, позволяващи изполването им за поливане.

Успехът на кланицата е гарантиран, като се има предвид, че от десетина години еленското месо е тотален хит в Америка и Европа, а малкото фермери, отглеждащи такива животни, не успяват изобщо да насмогнат на пазара. Според икономисти от различни страни отглеждането на елени във ферми е почти два пъти по-изгодно, отколкото говедовъдството, защото елените консумират по-малко фураж от добитъка, вредят по-малко на пасищата, нарастват по-бързо и могат да се възпроизвеждат в период до 20 г. В допълнение голямо стадо може да се отглежда върху малки участъци земя поради способността на животните да се приспособяват към различни терени.

Най-големият производител и износител на тези продукти на международния пазар е Нова Зеландия, в която има 5000 ферми за елени. Други страни, в които има развито еленовъдство, са САЩ, Австралия, Германия, Корея, Канада, Великобритания, Швеция, Дания и Франция.

Освен кожата, месото и субпродуктите ценни в елена са и новоизрасналите рога, по-точно мъхестата им мека част, която отдавна е предмет на търговия основно в източните страни, които вярват, че в тях се съдържат лечебни вещества, помагащи за различни болести. Най-големите потребители на младите еленови рога са Корея и Хонконг, като на Корея се пада 85 на сто от международния внос на стойност от 1,5 млрд. долара. Голяма част от този продукт се преработва в тези страни и се реекспортира на Запад под формата на прах или други преработени продукти.

За месото, което ще се добива тук, обаче има широк пазар. Възможна дестинация например е Германия, която е най-големият вносител и потребител на месо от елени в света. Германците внасят около 16 000 тона годишно еленско месо, на тях се падат и 50% от потреблението му в световен мащаб.

Бизнесменът Росен Чаталбашев  от години официално е в класацията на 100-те най-богати българи. Той има 36% дял в приватизирания винзавод в Асеновград, хотели в Лещен и Огняново, хипермаркет в Асеновград, мина за волфрам до Велинград и др.

Дъщеря му Саня, която тази година се омъжи за кмета на Белица Радослав Ревански, напусна работа в Министерството на земеделието и сега помага в хотелиерския бизнес на татко си. Тъй като живее в Белица, много вероятно е върху крехките й плещи да падне и контролът на работата в бъдещата кланица за елени.

коментара

Бизнес

Отличие! Банско за шести път е ски курорт №1 на България

Публикувано

на

Банско отново се доказа като запазена марка, след като за 6-а поредна година бе обявен за курорт №1 на България от най-високата инстанция в туристическата индустрия изобщо.

Бижуто на Пирин получи еквивалентната на „Оскар“ в киното статуетка от Академията на Световните ски награди по традиция на червения килим в хотел „Ароса“ в Кицбюел в Австрийските Алпи, нареждайки се сред 26-те най-добри дестинации на планетата.

В 16-седмичната онлайн надпревара, която се проведе от първия петък на юни до последния ден на астрономическото лято – 22 септември, участваха 208 топлокации от 5 континента, а в гласуването на сайта Worldskiawards.com се включиха над 2 млн. души (клиенти и професионалисти) от повече от 143 държави. Това превърна допитването със сигурност в най-голямото в бранша и едно от най-космополитните, провеждани официално изобщо.

„За нас е истинска чест и гордост, че спечелихме и в годината с рекорден вот“, заявиха под аплодисментите на висшата класа в гилдията първата дама на концесионера „Юлен“ Мая Христоскова и маркетинг директорът Иван Обрейков, които вдигнаха отличието заедно с шефа на ски училището Георги Главчев, неговия заместник Янко Попов, отговорниците на пистите и лифтовите съоръжения – Георги Попов-Тумбе и инж. Иван Хаджиев, и мениджъра на заведенията Иван Драгосинов. Както и миналата година, когато излязоха под прожекторите с народни носии, и сега представителите на ски зоната под връх Тодорка бяха най-атрактивни и единствени от всички победители се появиха еднакво облечени, а за случая избраха снежнобели ризи и филцови шапки. За цвят и като всепризнат моден естет Иван Обрейков се открояваше със сиво сако и зелена папийонка.

Банско направи общо 5-ия си златен дубъл в историята на ски „Оскар“-ите, защото в категорията за най-добър хотел у нас титлата отиде в бляскавата витрина на „Кемпински Гранд Арена“. В безупречен тоалет – вечерна черна рокля и светли обувки с елегантен ток, генералният мениджър на пиринския флагман на най-старата и луксозна верига в Европа – Наталия Каширская, взе статуетката и благодари и на клиентите, и на екипа си. „Кемпински“ неизменно печелеше през 2013-а, 2014-а, 2015-а и 2017-а, като изненадващо не бе избран само през 2016-а.

Абсолютното превъзходство на Банско се илюстрира и от факта, че курортът е сред едва 8-те места на планетата с пълен комплект от 6 приза и от 6-те издания на Световните ски награди. 10-хилядното градче е на върха на класацията от 2013-а досега, а звездна компания му правят още домакинът Кицбюел – най-емблематичният зимен център в Австрия, разположеният най-високо в Европа френски Вал Торенс, който за 5-и път ликува и с голямата награда за №1 на планетата, германският символ на Световната купа Гармиш-Партенкирхен, перлата в руската корона Роза Хутор, на чиито писти се проведе олимпиадата в Сочи през 2012 г., шведският Оре – домакин на предстоящото световно първенство по ски, норвежкият Трисил, чийто герб се състои от 2 щеки, както и фамозният американски Диър Вали.

Шампионският отбор на концесионера на ски зона „Банско“ – „Юлен“, позира с 6-ата статуетка за курорт №1.

pirinsko.com

коментара

Продължете с четенето

Бизнес

С автентични песни и бански старец Банско се представи на конгрес в София

Публикувано

на

Община Банско бе представена на втория Международен конгрес на световните цивилизации и историческите маршрути, който се провежда в София.

Организатор на форума е Световната организация по туризъм към ООН, а домакин е Министерството на туризма.

Участниците и гостите са над 500, сред които водещи фигури в сферата на туризма, министри и представители на свързаните с туризма индустрии. Гостите на конгреса, водени от ресорния министър Николина Ангелкова, присъстваха на откриването на туристическото изложение в Античен културно-комуникативен комплекс „Сердика“  в зона „Ларгото”, където Банско взе участие с атрактивен щанд, фолклорни изпълнения и дегустация на напитки и месни продукти.

„За първи път официално представихме високотехнологичната виртуална разходка на ски-зона „Банско”, като паралелно с това участниците във форума имаха възможност да се запознаят с фолклорното ни богатство, както и да опитат от нашата запазена марка – колбас „Бански старец”. Защото Банско е атрактивно именно с уникалната комбинация между традиции и история от една страна, и високи технологии и модерна туристическа база от друга”, коментира кметът Георги Икономов представянето на планинския курорт.

коментара

Продължете с четенето
Loading...
loading...

Магазин за бои и мазилки JUB

Facebook

КАЛЕНДАР

ноември 2018
П В С Ч П С Н
« окт.    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

ПОПУЛЯРНИ