НПО „Спаси София“ – „брокери или граждански наблюдатели“ Лобистки и политически интереси надничат зад скандалите около трамвайното трасе по „Граф Игнатиев“

НПО „Спаси София“ – „брокери или граждански наблюдатели“ Лобистки и политически интереси надничат зад скандалите около трамвайното трасе по „Граф Игнатиев“ Инженер Румен Борисов в движение смени проектите си за обезшумяващи подложки София се тресе от скандали с ремонтите на площад „Славейков“ и ул. „Граф Игнатиев“, които предизвикват по- силни трусове от най-разрушителното земетресение през далечната 1858 г. Тогава земята се клати в край на септември с магнитуд 6.6 по скалата на Рихтер. По ирония на съдбата и сега опитите да се разместят пластовете стигат своя пик през есента.
По трамвайните релси на столичната улица „Граф Игнатиев“ се полагал материал, който нямало да бъде достатъчно ефективен за опазване на сградите от вибрациите при движението на мотрисите. Тази новина бе огласена от неправителствената организация „Спаси София“. В битката за „обезшумяването“ активно се включи и БИ ТИ ВИ. Телевизията посвети цели два репортажа в сутрешния си блок. Разследване на „Галерия“ , подкрепено с документи, безспорно показва, че в случая ставаме свидетели на шумна и истерична изкуствено създадена кампания. Зад нея прозират политическите напъни на партия „Да, България“, както и амбициите на НПО „Спаси София“ да изпълнява функциите на брокер при различни обществени поръчки, създавайки своя собствена хранителна верига.
Каква е историята на въпросните виброизолационни подложки? През 2015 година Общинско предприятие „София-проект“ възлага на инженер Румен Борисов и фирмата му „Инфрасити-РБ“ да изготви проект за реконструкцията на трамвайното трасе на улица „Граф Игнатиев“. В изпълнение на поръчката Борисов предава два проекта- в първия той директно е изписал името на производителя на подложката – международната компания, създадена в Белгия, „Пандрол“. След преработка и редакция във втория проект е написано „вълнообразна подложка“ – спецификация, която се произвежда единствено и само от същата тази „Пандрол“. Преди да бъде обявена процедурата за избор на изпълнител, Борисов предава част от техническия проект, в който са заложени параметрите, включени в процедурата.
В обяснителната записка на проекта параметрите на подложката са сменени, като на един от показателите вече отговаря друга фирма – австрийската „Гецнер“. За специалистите от „Столичен електротранспорт“ не става ясно какви са мотивите на Румен Борисов да смени един производител с друг. Още повече че на други обекти като булевард „Овча купел“, той е предписвал поставянето на подложка на „Пандрол“ и там тя е изпълнена успешно по искания от проектанта начин. Подмяната на изпълнител навява съмнения за лобистки интереси. Според наши надеждни информатори от австрийската фирма „Гецнер“ са успели скоростно да влязат в контакт с проектанта и да лобират по подходящия начин за своя продукт. И резултатът е налице. Проектантът сменя в движение предварителния технически проект.
Къде е мястото на „Спаси София“ в схемата на Румен Борисов. През август 2017 г. групата „Обществено ангажирани“ младежи от това НПО възторжено приветства начина, по който се изгражда трамвайното трасе на бул. „Овча купел“. В социалните мрежи те пишат: „Така изглежда технология за полагане на релсов път, за която се борим да бъде прилагана в София от години, и така трябва занапред да се ремонтират всички трасета в града. Видно е, че можем и че не е непосилно скъпо, ползите са доказани – по-бързи и безшумни трамваи“. Край на цитата. Младежите са доволни. „Спаси София“ харесва работата и материалите на „Пандрол“. За да се обърнат на 180 градуса година по-късно и да започната истерична атака срещу Общината. Но да се върнем на хронологията на събитията. След като забелязват промяната в проекта на инж. Румен Борисов по време на строителните дейности на ул. „Граф Игнатиев“, от „Столичен електротранспорт“ сигнализират заместник кмета Евгени Крусев. В специален доклад експертите по релсов път настояват Крусев да върне първоначалния проект със заложените в него характеристики и подчертават, че Борисов е направил промените, без да ги съгласува, както е длъжен да направи, с тях. В доклада от „Столичен електротранспорт“ Борисов директно е обвинен в лобизъм: „Проектантът реши да направи промяна в гумената подложка за системата плаващи плочи, като заложи параметри на подложка, предлагана от фирма „Гецнер“ , на която фирма близко до проектанта лице междувременно е станало неофициален представител за България“. Въпросният неофициален представител е Виктор Борисов – син на проектанта, който е получил възнаграждението си през инженерна компания, която се представя, че предлага иновативни продукти и решения за звукоизолация и акустика.
Засега спестяваме името на фирмата но нейната дейност ще бъде предмет на следващо разследване на „Галерия“. В резултат на доклада и многобройните сигнали на специалисти възложителят на ремонта нарежда на фирмата изпълнител „Джи Пи Груп“ да работи по първоначално изготвения проект от Румен Борисов, в който са заложени виброизолационните подложки на „Пандрол“. Следват шумни скандали
Източник Галерия

Започнете да пишете и натиснете Enter за търсене