Свържете се с нас

Здраве

За здраве и фина фигура – 20 часа глад седмично!

Published

на

Ето съветите как да постигнем душевен и здравословен баланс

Съвременният човек пълнее и се разболява, защото се храни неправилно и защото живее натоварено, като не спазва природните закони и не следва вътрешния си биологичен часовник, казва германският натуропат графиня Ангелика Волфскийл.

Ето съветите й как да постигнем душевен и физически здравословен баланс, които тя прилага в над 30-годишната си лечебна практика.

Интермитентно (периодично) гладуване – що е то?

Това е гладуване в интервали от 20 до 36 часа през определени периоди, които се редуват с нормално хранене. В резултат на този вид „диета” се постига редуциране на калорийния прием, но крайният ефект всъщност се оказва много по-значим от това да постигнем просто желаното намаляване на теглото си.

Нобеловата награда за медицина през 2016 г. е присъдена на японския учен Йошинори Ошисуми, който разкрива един уникален клетъчен механизъм, наречен автофагия – процесът на жизненоважното рециклиране, унищожаване и пречистване на клетъчни компоненти. След инфекция например този механизъм елиминира нашествениците в клетката – вируси и бактерии. Той има важна роля също за елиминирането на остарели, повредени или опасни клетъчни компоненти. Нарушенията в този механизъм на пречистване ускоряват процесите на стареене и стоят зад редица болести – Паркинсон, диабет, рак и др.

За да се случи процесът на автофагия в клетките обаче, трябва да им бъде дадена възможност за това, обяснява Ангелика Волфскийл. Защото се оказва, че при претовараване на клетката с храна, при често хранене именно автофагията страда най-много. И обратното – кратките периодични състояния на глад подпомагат самопречистването на клетката.

dnes.bg

 

коментара

ПРОДЪЛЖЕТЕ С ЧЕТЕНЕТО
Реклама
loading...

Здраве

Внимание, опасна вода! Откриха Ешерихия коли във водата на прочутата чешма в местността „Предел“

Публикувано

на

Ешерихия коли откриха във водата на прочутата чешма в местността „Предел“ експерти от Районната здравна инспекция в Благоевград.

При проверка здравните инспектори са констатирали силно завишение на колиформи- 67 на сто куб. см. и ешерихия коли-4/100 куб. см. На община Разлог, в чието землище е обекта, е издадено предписание за незабавно спиране на водата, което е изпълнено. Изискана е и задължителна дезинфекция на тръбите след водохващането.

 Чешмата в местността „Предел“, в непосредствена близост до която са паметникът „Илинденци“ и параклисът „ Св.Иван Рилски“, е знакова, тъй като хиляди преминаващи по пътя Благоевград – Гоце Делчев пълнят туби с вода от нея.

 При проверките на районна здравна инспекция завишено съдържание на ешерихия коли е открито и във водата в чешмите на хижа „Македония“ над Благоевград.

коментара

ПРОДЪЛЖЕТЕ С ЧЕТЕНЕТО

Здраве

9 неща, за които не знаете, че влияят на настроението ви

Публикувано

на

Случва ли ви се да станете сутрин от леглото и просто да знаете, че ви предстои кофти ден. И не защото сте депресирани, а просто защото вътрешният ви глас е категоричен по въпроса. Следващите 9 факта ще ви помогнат да разберете на какво се дължат промените в нашето настроение и как да може да избягвате негативните влияния.

1. Лошото настроение e заразно

Научни проучвания показват, че хората, които непрекъснато са в лошо настроение, го прехвърлят на другите, за да облекчат емоционалния си товар. В едно изследване студенти трябвало да живеят с песимистично настроени съквартиранти – оказало се, че само след няколко месеца те „попили“ негативизма им.
Така че, следващия път, когато по необясними за вас причини сте в лошо настроение, не бъдете твърде строги към себе си – възможно е да са ви прехвърлили чужд товар.

2. Разходка в слънчев ден – за или против?

Всички знаем, че разходката в парка в хубав слънчев ден е полезна за тонуса ни. Внимавайте обаче – ако твърде дълго стоите на слънце, настроението ви може да се понижи. Изследване, проведено в Италия, показва, че присвиването на очите заради ярката светлина, увеличава с 40% раздразнителността при хората. Причината за това е връзката между лицевите мускули и мозъка. Когато се усмихваме, дори и на сила, мозъкът разпознава движението на лицето, свързва го с щастие и нашето настроение се подобрява. Същата е логиката и при присвиването на очите. То наподобява мимиките, които правим, когато сме раздразнени и агресивни. Мозъкът се „обърква“, защото мисли, че сме ядосана и в резултат ни кара да се чувстваме точно така. Така че, другият път, когато излизате на разходка, задължително вземете с вас и слънчевите си очила!

3. Цветовете влияят на настроението ни.

Така например, червено е цветът на кръвта. Ето защо предизвиква у нас усещане за топлина, страст… Когато видим червено, сърцето ни започва да бие учестено.

4. Дехидратацията води до честа смяна в настоенията

Това показват най-новите изследвания. Само 1% дехидратация ви карат да се чувствате уморени, потиснати, демотивирани и слаби.

5. Социалните мрежи

Учените установяват, че хората губят част от усещането за удовлетворение от собствения си живот, когато разглеждат снимки в профилите на своите приятели. Освен това, социалните мрежи могат да бъдат и много обсебващи, като „гълтат“ голяма част от времето ви. Това, от своя страна, може да предизвика до усещане за неудовлетвореност, депресия и дори хранителни разстройства.

6. Начинът ни на хранене определя как се чувстваме

Оказва, че диетата се отразява на настроението ни. Колко по-здравословно се храните, толкова по-щастливи ще се чувствате. За тази цел наблегнете на плодовете, зеленчуците, храните, богати на протеини (рибата, яйцата, бялото месо, ракообразните, боба, граха…), както и на пълнозърнестите храни. Избягвайте да преяждате вечер преди сън. Това ще затрудни храносмилането, докато спите, и на сутринта ще се събудите уморени и с понижено настроение. Избягвайте храни, които съдържат скорбяла (трудно се обработва от организма) и „празни“ калории (т.е. с много калории, но малка степен на полезност за организма – бонбоните, пържените продукти, алкохолът, бялото брашно и белият ориз…). Тяхната консумация ще ви накара да се чувствате уморени и лениви.

7. Големите неща ни правят по-смели

Да, доказано е научно! Изследване поставило участниците в симулатори на два типа коли – голям джип и малък автомобил. Хората в първата група демонстрирали по-голяма увереност и самочувствие на пътя. За съжаление обаче показали и склонност да извършват нарушения и да бягат безнаказано.

8. Позата на тялото влияе на настроението ни

Проучвания покават, че ако стоите изправени, автоматично започвате да мислите по-оптимистично и да си спомняте хубави събития. Важно е и как вървите. Ако раменете ви са изправени, а главата – вдигната, ще се чувствате по-самоуверени, ще възприемате себе си и света по-позитивно. Мудната походка и прегърбената стойка, от своя страна, ще „изсмучат“ енергията ви и ще ви накарат да се чувствате потиснати.

9. Парите могат да улеснят живота ви, но няма да го направят по-щастлив

Може да си мислите, че ако спечелите от лотарията, това ще ви направи щастливи. Така е, но ще бъде за кратко. Изследване сочи, че хората, спечелили от лотарията, не са по-щастливи от останалите и че дори се сблъскват с повече проблеми, които ги натоварват – как да разпределят парите, в какво да ги вложат, за да не ги загубят… От друга страна е доказано, че когато правим дарения, се чувстваме по-добре и по-доволни от себе си и от живота.

/gnezdoto

коментара

ПРОДЪЛЖЕТЕ С ЧЕТЕНЕТО
loading...

Магазин за бои и мазилки JUB

Facebook

КАЛЕНДАР

август 2018
П В С Ч П С Н
« юли    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

ПОПУЛЯРНИ