Опасен транспорт! Автобус на „Даци-Р” с 36 екскурзианти 2 пъти аварира на пътя

Собственикът на фирмата не реагира

„На 4 май група от Перник и София – 36 човека, пътувахме за Маджарово с автобус, нает с договор за транспорт от фирмата “Даци-Р” – гр. Бобов дол. Малко след отбивката за Хасково автобусът се развали – скъса ремък. Разбира се, приехме го нормално, тъй като това може да се случи на всеки, макар че преди тръгване на път фирмата трябва да направи обстоен преглед на превозното средство. Странното и несъвсем ясно за нас беше избилата вода от радиатора. Шофьорът сложи друг ремък. Започнахме да събираме вода за радиатора. За щастие спряха 2 турски тира и ни помогнаха с туби с вода. След като и последната капка беше изсипана, се установи, че радиаторът е пробит и водата отново изтича. В това време шофьорът се обади на собственика на фирмата. Обясни му за случилата се авария, а отговорът бе: „Карай и доливай вода“. Цялата ни група беше твърдо против, но нямахме избор.

Екскурзията ни включваше много места, които трябваше да посетим. Наложи се да сменим маршрута, като се отправихме направо към хотела ни в Момчилград. След 30-40 км се повтори късането на ремък. И всичко започна отначало. След поредната поправка, на около 5 км от Кърджали, в автобуса се „настани“ натрапчива миризма на изгоряло. Само за минути цялото купе беше пълно с гъст бял дим. Шофьорът спря и всички слязохме. Целият автобус димеше. Обадихме се на фирмата, шофьорът се беше притеснил и нямаше желание да говори с тях, тъй като не получаваше помощ. Хората бяха изплашени, в групата ни имаше и 2 деца.

След като останахме отново на пътя, потърсихме транспортна фирма в Кърджали. С благодарност към тях, че се притекоха веднага на помощ. За около 20 мин. дойде кърджалийски автобус и ни взе. Шофьора на „Даци-Р” пък го упътиха към най-близкия сервиз. По договор при такава ситуация фирмата е длъжна да изпрати друг, по възможност здрав автобус. Никаква заинтересованост обаче нямаше от тях. Обади се диспечер 5 часа по-късно. Подчертавам, че собственикът изобщо не прояви никаква инициатива. Единственото, за което попитаха, е накъде ще пътуваме другите дни, защото екскурзията ни беше 4 дни. Успокоиха се, след като разбраха, че сме наели друг автобус.

Три дни автобусът беше на сервиз. Монтьорите там казаха, че возилото е толкова амортизирано, че не трябва да се движи по пътищата. Закрепиха го до степен “колкото да се приберете”. На връщане през цялото време бяхме притеснени да не се стигне до нов инцидент.

Отново подчертавам, че никой от транспортната фирма не се обади поне да се поинтересува за пътниците и да се извини за случващото се. Отреагираха едва в момента, в който заявих, че няма да им се плати нищо повече от капарото, оставено при тях.

Ние сме сборна група планинари, често пътуваме, и друг път сме ползвали автобусите на бобовдолската фирма „Даци-Р” и сме били доволни, но сега сме изненадани от пълната незаинтересованост на собствениците за съдбата на пътниците, както и от лошото техническо състояние на автобуса. Питаме се как се допуска това при толкова чести инциденти, които станаха напоследък с автобуси по пътищата?

РУМЯНА ТИХОМИРОВА

struma.bg

Започнете да пишете и натиснете Enter за търсене