Александър Караджов: Причината за толкова жертви в трагедия на АМ „Тракия” е неслагането на коланите

Алкар Травел е не голяма фирма, но пък със сериозен опит в автобусните превози. Срещам се с Александър Караджов, собственик на фирмата за да си поговорим, за това което всички говорят в момента. Трябва ли да се слагат колани в автобусите, кой е виновен за голямата трагедия на АМ „Тракия”.

Откога се занимаваш с превозвачески бизнес?

– От 20 години…

Ти като човек, който има такава фирма и се занимава с превоз на пътници, какво ще кажеш по темата, която се разисква тези дни усилено за безопасността в автобусите, и задължителното слагане на колан.

– Първото и най-важно, което искам да кажа е, че заводски колани за немските марки автобуси  има от 1999 г. Това е на практика, което съм видял. А от кога са задължителни немога да кажа. Постоянно излизат разни закончета. Примерно за процентността на затъмнение на стъклата на автобусите за различните държави. Във всяка държава този процент е различен. Най-различни неща излизат. За безопасността на шофьора от 2006 г. отзад зад него трябва да има шейна. При евентуален челен удар да може да се плъзне. Всички автобуси са защитени. Резервната гума седи отпред. Тя предпазва от челен удар. Имам един рафт само с компютри. Обслужването на автобуса е 30 % обслужване на самата електроника. Всичко се прави за безопасност на автобуса. ABS – системи, допълнителни спирачни системи. Това всичко е да подпомогне безопасността на автобуса. Но все пак шофьора е най-важен. По-новите автобуси има тракшън контрол. Май автобуса от наскоро станалата катастрофа не е имал, но това немога да кажа. Не съм запознат.

Кажи ни сега, при теб за тези 20 години случвало ли ти се е такова засичане?

– Да ти кажа честно постоянно на пътя стават такива неща. Там всички сме равни и понякога правим грешки. Центъра на тежестта е много ниско на автобуса. Той е много устойчив на пътя

Цялото интервю четете в печатното издание на Топ Преса

Bayraktarski

Започнете да пишете и натиснете Enter за търсене