Свържете се с нас

Здраве

Лекари разкриха кои са начините да преборим пролетната алергия

Публикувано

на

 Сезонните алергии, сенната хрема са значителен проблем за много хора, тъй като патологичните процеси в организма се провокират от пролетта заради цъфтежа на дърветата и многото и различни миризми, които се носят във въздуха. Въпреки това, за да се намалят симптомите на заболяването освен с помощта на медикаменти, това е възможно и с естествени средства.

 При диагностицирането на полинозата трябва да се обърне внимание и на високия риск от болни при смяна на сезоните и връхлитането на остри респираторни вирусни инфекции, тъй като алергията, съчетана с настинка, може да предизвика усложнения под формата на бронхиална астма. Пролетната алергия се разпознава от следните симптоми: зачервяване на носа и очите при излизане на улицата, изобилна хрема и кихане. По правило това състояние се наблюдава на хубаво, слънчево време, не на дъждовно, а този фактор прави възможно разграничаването между полиноза и настинка. Също така, алергията към цветен прашец предизвиква развитието на суха кашлица, която може да продължи 2-3 седмици и не може да се лекува с таблетки или сиропи. В този случай, или антихистаминови лекарства, или пълна изолация от стимула помага.

 За да се намалят симптомите на пролетни / сезонни алергии, медиците препоръчват да прекарвате по-малко време на открито през деня, особено когато има много слънчева светлина и вятър; за периода на обостряне на полинозата, променете мястото на пребиваване, където растението, предизвикващо алергии, не расте; дръжте прозорците в къщата затворени; на улицата, слагайте слънчеви очила; след излизане, измийте носа си с морска сол.

 В допълнение, експертите призовават страдащите от алергии, да спазват специална диета, която изключва яденето на шоколад, яйца, цитрусови плодове./ Zdrave.to

коментара

Реклама
loading...

Здраве

Списък с най-добрите за пържене масла

Публикувано

на

Диетоложката Екатерина Новикова съветва или изобщо да се откажем от пърженето, или много внимателно да подходим към избора на маслата.

Проблемът с всички масла е тяхната нестабилност. Малко да се разсеете, тиганът прегрява и от полезно масло се получават трансмазнини. Последните водят до появата на рак.

Основната разлика между всички масла е температурата, при която маслото започва да кипи и пуши. Това е температурата, при която маслото се превръща в трансмазнини и освобождава мастните киселини.

В рафинираното масло тази точка е най-висока. Но вредата от това масло надвишава факта, че то има най-висока точка на кипене.

Използването на рафинирано масло може да доведе до:

– Хормонални нарушения.
– Коронарна болест на сърцето.
– Атеросклерозата.
– Рак и други сериозни заболявания.

Рафинираните полиненаситени масла като ленено, слънчогледово, конопено, сусамово са много нестабилни. Диетоложката съветва те да се добавят към салатите и да се употребяват сурови.

Ето и представеният от нея рейтинг на маслата според точката им на кипене:

5) Зехтин Extra Vergin – 160 градуса (това е твърде малко за пържене)

4) Кокосово масло – 177 градуса (също не е подходящо за пържене)

3) Топено краве масло  – 252 градуса.

2) Горчично масло – 254 градуса.

1) Масло от авокадо – 270 градуса.

/zdrave.to

коментара

Продължете с четенето

Здраве

Здравословно с Цветелина Хаджиева: Хранителното разстройство – път към бягство или път на идентифициране

Публикувано

на

Изключително много са теориите, които се опитват да дадат еднозначен отговор на въпроса каква е причината за появата на хранителните разстройства. Не са малко авторите, които разглеждат техния дълбинен произход, коренящ се в изтласкана в безсъзнанието травма от детството или в несправедливата социална роля, която заема лика на жената още от незапомнени времена. Смята се, че потиснатата женственост у жената от обществените и религиозни догми, нейното безправие в миналите векове и малкото права (или безправие), с което се е ползвала са обезличили нейната женствена същност и истинска роля в живота.

Потисничеството, в което е живяла в тъмните векове на нейното обезличаване и незачитане, днес ескалира в отчаян опит да се надигне, да се покаже такава каквато е, да докаже своята значимост и сила. Но този опит понякога остава безуспешен, защото въпреки усилията си, тя, жената, носи отпечатъка на миналото, в което винаги е била заклеймявана като слабата, като тази която е трябвало безропотно да се подчинява на всички и на всичко.

Така, осъществявайки своя силен порив на идентификация тя често се изгубва в необразимостта и безвремието на хранителното разстройство. По този начин разглежда ролята на жената френската авторка Лепой, която отдава повече от три десетилетия от живота си в изследване на женската същност от миналото до сега. И наистина, женският образ е изключително значим със своето присъствие- с раждането, отглеждането и възпитанието на всяко ново поколение, което продължава човешкия род. Тя е тази, която неминуемо я съпровожда през целия й живот редуване на физическа и емоционална болка.

Жената, е същата тази, която е дарена (наказана) с изключително изразена чувствителност, която прелива в многообразен и широк диапазон от бързо сменящи се чувства и емоции. Тя носи най-тежкия товар – онзи емоционален товар, които изисква толкова много енергия, усилия, ресурси от нейна страна, като съвсем естествено е и да настъпи момент, в който жената се изчерпва, на прага на силите си е, но въпреки всичко трябва да продължи за благото на човечеството…. Това е една от основните причини много автори да обръщат поглед и да влагат от творческата си енергия за изучаване на женската същност. Не случайно от незапомнени древни време жената е възпявана в поезията; изобразявана като най-красивото създание в изобразителното изкуство; извайвана, като носител на най-прекрасните форми в скулптурното майсторство. И въпреки това от как свят светува тя търси признание, тя търси идентификация….

Ето защо, същите тези автори търсят корените на болестта в проваления опит и в същото време неспирен стремеж на жената да се открие, да намери своето място, да се изравни напълно с мъжа…. Много са различни търсенията в желанието да се даде еднозначен отговор на причината за хранителните разстройства, но до този момент такъв категоричен отговор няма. И въпреки това, основни причини за появата на хранително разстройство се смятат следните фактори:
Генетични фактори;
Психологически фактори;
Социо-културно влияние.
Хранителните разстройства са сериозни ментални нарушения, придружени от редица физически и когнитивни промени, които могат да доведат до летален изход. Процентът на смъртност при хранителните нарушения е най-висок от всички психиатрични заболявания – 12 пъти по-висок. Въпреки сериозността на проблема много малко се говори за превенция. В повечето случай за болестта се говори едва когато стане осезателен факт, който всеки би забелязал. И дори тогава търсенето на помощ и нейното оказване съответно, трудно се прилагат.

Въпреки че своевременните и адекватни мерки са от жизнена необходимост и важност за бързото възстановяване от хранително разстройство, както и рецидивирането ще е сведено до минимум. И все пак, може ли да се предотврати развитието на хранително разстройство? Изследвания в областта на клиничната психология сочат, че специфичните индивидуални фактори могат да окажат защитна роля в борбата с хранителните разстройства. Така наречените защитни фактори могат да се разделят на: индивидуални, семейни и социо-културни. Индивидуални защитни фактори: Високо самочувствие; позитивна представа за тялото; критично отношение спрямо налаганите медийни образи; емоционално благополучие; образователни постижения; добри социални умения, позволяващи успешното справяне с множеството социални роли; умения за ефективно справяне в конфликтни ситуации.

Семейни защитни фактори: принадлежност към семейство, в което не се подчертава прекалено теглото и физическата привлекателност; редовно хранене с присъствието на всички членове на семейството. Социо-културни защитни фактори: принадлежност към култура, която е приела различни стандарти за форма и размер на тялото; участие в спортни и други сфери, където не се подчертава значението на физическата слабост, като форма и размер; структури, осъществяващи социална помощ и взаимоотношения, където теглото и физическия вид не са от особено значение. Другата индивидуална помощ, която страдащите от хранителни разстройства могат да окажат върху себе си, по думите на д-р Неш, това е самосъстраданието. Начин, по който човек да приеме себе си, да се вслуша в собствения си вътрешен глас, да преживее по-дълбоко на съзнателно ниво своето страдание. Индивидуални и твърде различни могат да бъдат стратегиите за оказване на помощ и самопомощ на страдащ от хранително разстройство, но едно е сигурно – такава трябва да се приложи неминуемо!

 

коментара

Продължете с четенето
Loading...
loading...

Магазин за бои и мазилки JUB

Facebook

КАЛЕНДАР

март 2019
П В С Ч П С Н
« февр.    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

ПОПУЛЯРНИ