Свържете се с нас

Здраве

Лекувайте остеопорозата не с калций, а с…

Публикувано

на

Предлагаме ви интересна статия от д-р Джоузеф Меркола, познат не само на нашите читатели, но и на много повече хора с понякога предизвикателните си съвети и препоръки по повод профилактиката и лечението на различни заболявания. 

Не е тайна, че д-р Меркола е отричан от много представители на официалната медицина, както и от здравните власти в САЩ. Но теорията, която той развива за причините, водещи до остеопороза и за нейната профилактика, си заслужава да бъде огласена.

Както всички знаем, остеопорозата е заболяване, характеризиращо се с крехки и чупливи кости като болните са с повишен риск от счупвания и хронична болка, понякога непоносима.

Според д-р Меркола твърденията, че калцият е най-сигурната профилактика на това заболяване, са далеч от истината. И на това място той цитира д-р Робърт Томпсън, който е написал цяла книга по този въпрос под наименованието: “Лъжата, наречена калций”. В нея той обяснява, че костта в крайна сметка се състои от десетки минерали, а приемът на добавки с калций е по-вероятно да влоши плътността на костите и да повиши риска от развитие на остеопороза.

Като много по-полезна алтернатива от добавките с калций д-р Томпсън препоръчва употребата на необработена сол. За предпочитане – хималайска сол. Защото тя е в състояние да подхрани организма с микроелементи за неговото оптимално функциониране. На фона на лекарствата, които се предписват за профилактика и лечение на остеопороза, това наистина е алтернатива.

Защо фармацевтичните препарати са най-лошият вариант за профилактика на остеопорозата?  “Принципът на тяхното действие се заключава в това, че те убиват определени клетки в костите, наречени остеокласти. – обяснява д-р Меркола. – Те разрушават костите – това е естествен процес на регенерация.

Убийството на тези клетки 

обаче означава, че остават само остеобластите, които повишават плътността, но не и здравината на костите. В резултат на това те губят естествената си способност да регенерират нови кости. Т.е., остават удебелените, нездрави кости, което в крайна сметка повишава риска от счупвания. Освен това, тези препарати са свързани с някои сериозни странични ефекти като: повишен риск от язви, проблеми с очите, счупвания на бедрена кост, остеонекроза на челюстта, увреждане на черния дроб, хипокалциемия – прекалено ниско ниво на калций в кръвта”.

Оказва се, че непоносимостта към глутена, както и някои хранителни продукти, също водят до загуба на костна маса. Хроничното образуване на газове, прилошаването, подуването на корема, диарията, запекът и виенето на свят – всичко това може да е признак на не диагностицирана непоносимост към глутена. Знаете, че глутенът е белтъчина в зърнените продукти, като пшеница, ръж и ечемик. У хората с не диагностицирана непоносимост към глутена възниква хронично увреждане на червата. По тази причина често се нарушава усвояването на хранителните вещества. Това означава, че организмът не е в състояние оптимално да усвоява хранителните вещества от храната и да ги разпространява по цялото тяло. А такова нарушение може да доведе и до остеопороза.

Ако често изпитвате посочените по-горе симптоми, преминете на безглутенова диета. Може точно тя да се окаже методът, който да ви помогне да се почувствате здрави. Обработените продукти и фаст-фудът също провокират загуба на костна маса. Става дума за чипсове, картофки фри, приготвени в микровълновата печка ястия, сладки газирани напитки и бонбони. Всички тези продукти съдържат малко хранителни вещества, те са натъпкани с непреработваеми мазнини и опасни добавки като царевичен сироп с високо съдържание на фруктоза, аспартам и консерванти. Д-р Меркола съветва да се избягва готвенето с масла на основата на Омега-6 мазнини, каквито са царевичното или соевото.

Именно Омега-6 мазнините спомагат за възпаленията в организма

Вместо тях д-р Меркола препоръчва зехтина и кокосовото масло.

Има продукти, които предотвратяват загубата на костна маса. Такива са разнообразни органични зеленчуци, за предпочитане – отгледани във вашата местност. Особено полезни са и зеленчуковите сокове. Разбира се, особено важно от гледна точка на профилактиката и лечението на остеопорозата е пребиваването на слънце. Трудно е да се оцени ползата от витамин D за организма. Предизвиква тревога нарастващият брой хора с дефицит на витамин D. А дефицитът от този най-важен за организма витамин може да доведе до редица здравословни проблеми, в т.ч. и до остеопороза. Само 15-20 минути на ден на слънце може значително да укрепи здравето ви, а правилното въздействие на слънцето е идеалният начин за поддържане оптимално ниво на витамин D. Но ако нямате такава възможност, следващият вариант е прием на перорални добавки с витамин D3. Дозата витамин D за възрастните варира от 5 до 10 000 единици на ден.

Оптимално ниво е 50-70 нг/мл. Безспорна полезна роля за здрави и плътни кости имат и Омега-3 киселините. Това е още едно важно хранително вещество, необходимо на организма за профилактика на физическите и психическите заболявания, на възпаленията и остеопорозата. Въпреки че Омега-3 мазнините в лененото семе са полезни благодарение високото съдържание на алфа-липоева киселина в тях, в Омега-3 мазнините от животински произход се съдържат два важни ингредиента, които не се получават от растенията: това са докозахексаеновата киселина и ейкозапентаеновата киселина. Всички Омега-3 мазнини от животински произход можете да получите с морските продукти. За съжаление обаче, в днешно време повечето световни океани са малко или много токсични. За щастие обаче, достъпен и устойчив източник на Омега-3 мастни киселини от животински произход е маслото крил – това е скаридоподобен, ракообразен зоопланктон.

Решаващо значение има витамин К2 

Витамин К1 се съдържа в листните зеленчуци и постъпва непосредствено в черния дроб. А така помага за поддържане здравето на системата за съсирване на кръвта. Този витамин К е необходим на новородените за предотвратяване на сериозни кръвотечения. Освен това именно витамин К1 не позволява на кръвоносните съдове да се калцифицират. И не на последно място, помага на костите да задържат калция и да развиват правилна кристална структура.

Витамин К2 – този витамин се произвежда от чревните бактерии и присъства в големи количества в червата. Но, за съжаление, не се усвоява оттам и излиза с изпражненията. Този витамин се съдържа във ферментиралите хранителни продукти, особено в сиренето и т.нар. японско натто – това е традиционна японска храна, която се приготвя от сварени соеви зърна, ферментирали с естествена закваска.

Витамин К2 има много важно значение за здравето на костите, но повечето хора не получават това хранително вещество в нужното количество с храната. Проведени са редица изследвания за защитните ефекти от витамин К2 по отношение на остеопорозата:

• Няколко японски изследвания показали, че витамин К2 изцяло спира загубата на костна маса при хората с остеопороза, а в някои случаи дори я увеличава.

• Обединени данни от седем японски изпитания показват, че добавка с витамин К2 довела до понижаване на счупванията в гръбнака с 60%. А по отношение счупвания на бедрата и другите кости – с цели 80%.

• Изследователи в Холандия показали, че витамин К2 е три пъти по-ефективен от витамин К1, повишава нивото на остеокалцина, който контролира формирането на костите.

Витамин К2 е биологично лепило, което “зазижда” калция в костния матрикс. Сред хранителните продукти, източници на К2, традиционно са ферментиралите продукти. Употребата на листни зеленчуци в голямо количество по естествен начин увеличава нивото на витамин К1, особено зелето, спанакът, броколи, брюкселско зеле. Необходимият ви витамин К2 (около 200 микрограма) можете да получите, ако ежедневно изяждате по 15 грама японско натто, за което споменахме по-горе. Следващият оптимален вариант е да приемате добавки с витамин К2. Имайте предвид, че добавките с витамин К следва да се приемат с мазнина, тъй като това е мастноразтворим витамин. Ако не го приемете с мазнина, той няма да може да се усвои.

Яна БОЯДЖИЕВА 

zdrave.to

коментара

Здраве

Епидемиологът Мира Кожухарова призова за имунизация срещу морбили

Публикувано

на

Епидемиологът Мира Кожухарова призова пред bTV за имунизация срещу морбили. Тя посочи, че това може да стане във всеки един момент, а дори и да има поставена втора ваксина и това да не се знае, третата няма да навреди.  

„От години нямаме 95% покриваемост на ваксинацията“, призна Кожухарова и обясни, че това е изключително опасно, тъй като е застрашен колективният имунитет.

В инфекциозното отделение на болницата в Благоевград са настанени 7 деца и 2-ма възрастни.

„Децата са в средно до тежко състояние. Едно от тях е с тежка дихателна недостатъчност. Засега е стабилизирано. Едно от малките деца е с пневмония. Всички те са от Разлог“, каза дежурният лекар на болницата в Благоевград д-р Лазарова. Тя допълни, че болните са заразни 5-6 дни след началото на първите обриви.

27-годишен, заразен с морбили, е настанен в реанимацията на болницата. Той е в тежко състояние, но стабилно, бил е с дихателна недостатъчност, което е нормално клинична картина при усложнения от морбили.

Самото детско отделение в болницата в Разлог, откъдето тръгва заразата, е затворено, като е поискана подкрепа от полицията, за да може да се предотврати излизане и разпространение на инфекцията.

Всички контактни със заболели от морбили ще бъдат задържани в болницата, докато мине инкубационния период.

Смята се, че инфекцията, избухнала в детското отделение в Разлог, е вътреболнична. Заразата се пренася по въздушно-капков път и е изключително лесно неваксиниран да се разболее.

„Децата, настанени в софийската болница „Света Анна“ са в стабилно състояние“, каза доктор Лъчезар Панчев. Те са под постоянно наблюдение, едното дете е с пневмония – усложнение от морбили.

Все още дали това е точно морбили, не е доказано, тъй като лабораторните изследвания се очакват в началото на следващата седмица. Но клиничната картина на всички приети показва почти сигурно за лекарите, че става въпрос за инфекция морбили.

Лъчезар Панчев призова за ваксинация.

Припомняме, вчера стана ясно, че в България вече има пет доказани случая на морбили, като четири от заболелите са деца, а петият е 37-годишна жена от София.

Малко по-късно се установи, че още 12 деца от Благоевградско са със съмнение за болестта.

В началото на 2017 г. в резултат на внос на морбили от пътуващи до засегнати държави, у нас възникнаха епидемични взривове в областите Пловдив, Пазарджик и Монтана.

Бяха установени 165 заболели – основно сред ромски деца, като голямата част от заболелите бяха неимунизирани.

Стигна се и до смъртен случай – 10-месечно бебе от пловдивския квартал „Столипиново“ почина от шарката.

През 2018 г. в България бяха регистрирани 13 случая на заболели от морбили, при чужди граждани, пребивавали в България и при български граждани, пътували в страни с епидемично разпространение на заболяването.

Blitz.bg

коментара

Продължете с четенето

Здраве

Жорес Медведев: Психическият стрес съкращава живота

Публикувано

на

Световноизвестният учен геронтолог Жорес Медведев почина през 2018 г. на 93-годишна възраст. Предлагаме ви най-интересното от интервю с него, проведено няколко месеца преди неговата смърт. В него той твърди, че никога не е късно човек да започне да живее здравословно и най-важното – спокойно. Самият той е дисидент, изгонен от бившия Съветски съюз още през 1973 г. и заедно със съпругата си се озовават в Англия. “Така че спокойният начин на живот за мен стана възможен чак когато навърших 47 години”, споделя ученият. 

– Г-н Медведев, вие имате брат близнак. Теоретично би трябвало да стареете синхронно – така ли е?

– Не, не е така и причината е в медицинското обслужване. В Англия то е профилактично: за всички лекарствата са безплатни; всяка година се провеждат пълни изследвания и се назначава лечебен курс. Т.е. медицината се старае да предотврати заболяването. А в СССР и Русия медицината е лечебна. Тя се намесва само тогава, когато човек се разболее. Затова има голяма разлика между мен и моя брат, той е в по-лошо положение, отколкото аз. Във Франция медицинското обслужване е още по-добро от това във Великобритания. А най-добрата медицина е в Австрия.

– Това означава ли, че австрийците държат рекорда по дълголетие?

– Не, най-високите показатели все пак си остават в средиземноморските страни: благоприятен климат, диета, хората живеят спокойно и добре. Но ситуацията в европейската общност започва да се влошава. Вкарват се единни правила. В Гърция, където винаги е преобладавал зехтинът, сега употребяват много животински мазнини. Много хора от европейските страни се хранят в “Макдоналдс”. Европеизацията действа негативно на Средиземноморския регион.

– А по каква причина китайците се издигнаха на второ място по дълголетие?

– От глобализацията Китай само спечели. Имаше предположения, че там настъпва недостиг от продоволствия и показателите се влошават. Но Китай вместо по социалистически път тръгна по посока смесена икономика. Започна урбанизация и развитие на промишлеността. И, повишавайки нивото на живот и качеството на хранене, хората започнаха да живеят по-дълго…

– А вие бихте ли желали отново да станете млад, за да не ви боли никъде и нищо?

– Та аз и сега нямам никакви хронични проблеми, освен че ме болят ставите на коленете. Не съм болен от нищо сериозно, водя нормален начин на живот. Не се обръщам към лекарите. Може би това е рядко явление, но то е свързано с моя начин на живот през последните 45-50 години: почивам си в обедните часове, храната ми е балансирана по отношение на белтъчини, въглехидрати, мазнини и витамини. Аз следя този режим и водя много регламентиран начин на живот. Работя определен брой часове на компютъра или на бюрото си. Всяка сутрин закусвам едно и също.

– И какво закусвате?

– Доматен сок, след това едно яйце. Плюс хляб и овесена каша. Това е моята закуска през последните двадесет и пет години. На обяд жена ми прави супи – борш, гъбена супа, кокоши бульон. И задължително салата от домати, краставици и лук. На вечеря – белтъчини и въглехидрати. Простичка диета, но балансирана и ограничена по отношение на калории. Следя и за това десетилетия наред да си запазя едно и също тегло.

– А откъде се снабдявате с плодове и зеленчуци?

– До миналата година имахме голяма собствена градина – 300 кв. метра. Отглеждахме си картофи, домати, краставици. Зеленчуците ни бяха собствено производство, без никакви вредни вещества. И плодовете си бяха наши. Имахме три-четири дръвчета ябълки, круша, сливи, боровинки също.

– Но за това се изисква доста време и работа?

– Така или иначе, аз работех много – по 6-7 часа на бюрото си. Много е трудно човек да седи повече от 3-4 часа на ден непрекъснато пред компютъра. На градината отивахме надвечер през лятото, към 6 часа, и работехме по 2-3 часа. Това е достатъчно, за да поддържа човек в добро състояние и градината, и себе си.

Спортистите нямат висока продължителност на живота и излизат много рано от строя, те имат много повече натоварвания. Най-здравословният вариант на физическа активност е градинарството.

– А как да постъпи човек, ако е изгубил много време напразно – за вино, за пътешествия, за полети, т.е. неправилен начин на живот и работа? Имате ли универсална рецепта как човек да удължи живота си минимум с 15 години?

– Първото, което човек трябва да има, това е твърда воля. Ако е решил да спазва определени правила и начин на живот, трябва системно да ги следва. Второто главно условие е доброто семейство. Нормалното здравословно хранене също, в т.ч. баланс между всички елементи на диетата: белтъчини, мазнини, въглехидрати, витамини. И, разбира се, редовна физическа работа. Определен режим на сън и на работа. Плюс интересно занимание. И още: спокойна стабилна обстановка. Но много са малко хората, които спазват тези принципи през целия си живот. Въобще да има късмет да живее в стабилна държава. Но всичко зависи от човека. Ако той е решил, че иска да запази здравето си, може да го направи със собствената си воля, спазвайки определени правила в живота. Това е особено важно за хората в напреднала възраст. След излизане в пенсия е нужно да откриете за себе си интересно и полезно занимание.

– А какво не трябва категорично да се прави?

– Най-важното е човек да може да си позволи това, което действително му е полезно. Ако някой иска да си купи къща на брега на Средиземно море, това ще помогне за неговото дълголетие. Но кой може да си го позволи? За мен лично кръгът от желания винаги е бил ограничен. Аз съм искал да съм научен работник, да получа добро образование.

Винаги съм бил дисциплиниран, никога не се поддавах на странични увлечения, на пътешествия.

– Искате да кажете, че пътешествията отнемат от силите на човека?

– Естествено. Много хора искат да летят до Египет на почивка през лятото. Защо? Там климатът е много лош, горещо е, храната е ненадеждна. Някои хора искат на всяка цена “да променят мястото на пребиваване”. При мен е нямало такова нещо. Ние се заселихме в този дом през 1975 г. и живеем тук и до днес. И дори не го ремонтираме. Ако го ремонтираме, животът ни няма да се промени, това са излишни грижи.

Нужно е човек психологически да се удовлетворява от това, което е възможно и което е достъпно. Аз лично нямам никакво притеснение за бъдещето. И никога не съм имал.

Вторият фактор е семейството, важно е човек да има такова. За да си помагат хората един на друг. Това е главното условие за спокоен живот. Ние с Рита винаги и всичко сме правили заедно. Едно надеждно семейство създава стабилност на психиката. Аз много рядко съм виждал това сред своите приятели, затова повечето имаха проблеми. Това, в крайна сметка, се отразява на здравето.

– А задавали ли сте си въпроса защо повечето диктатори живеят дълго?

– Това зависи от психологията на човека. Аз не мисля, че диктаторите живеят дълго.

Фидел Кастро например изживя сравнително дълъг живот. Но той се е грижил много за здравето си, въпреки че е пушел. Създал е Институт по геронтология, както и добра медицинска система в Куба. Много богати хора са пътували дотам, за да се лекуват. Има още една група хора, разузнавачите, но те са със здрави нерви, устойчива психика, физически и психически много добре тренирани. Те не губят самообладание и спокойствие във всякаква обстановка. Хората от кои професии не живеят дълго? Това са миньори, металурзи, селскостопански работници. Дълголетниците основно се срещат сред интелигенцията. Сред селяните са много малко тези, които живеят дълго. Например болестта на Алцхаймер и старческото слабоумие в значителна степен са разпространени сред представителите на физическия, а не на умствения труд. Много проблеми възникват при онези, които работят на три смени, там, където работният цикъл е непрекъснат. Работата на смени, когато човек трябва да работи през нощта, влияе много негативно на организма.

Физически тежката работа означава кратка продължителност на живота. А най-дългата продължителност се наблюдаваше при свещениците. Може би защото при тях стресовото натоварване е много по-слабо. Психическият стрес съкращава живота.

Свещениците не излизат в пенсия, при тях няма оставки, могат да си работят до края. Освен това са максимално удовлетворени от своята работа и живот.

Яна БОЯДЖИЕВА

zdrave.to

коментара

Продължете с четенето
Loading...
loading...

Магазин за бои и мазилки JUB

Facebook

КАЛЕНДАР

февруари 2019
П В С Ч П С Н
« ян.    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728  

ПОПУЛЯРНИ