Свържете се с нас

Здраве

Как и защо климатикът ни разболява?

Публикувано

на

В днешнo време хората все по-често решават проблемите с ужасно топлото време през лятото и големия студ през зимата, като просто си купят климатик. Това технологично чудо значително улеснява живота ни. И макар че се смята за голямо удобство, трябва да имаме няколко неща на ум, преди да въведем тази машина в дома или офиса ни.

Трябва да знаете, че климатиците не са нещо абсолютно безопасно. Има няколко причини, поради които продължителното стоене в климатизирана стая може да бъде опасна за вашето здраве. Климатикът има редица странични ефекти за човешкото здраве, за които може би не знаете. Предлагаме ви да се запознаете с 8 от тях:

1. Дехидратация

Климатикът намалява влажността на помещението, което на пръв поглед е незабележимо. Така тялото ви започва да губи вода, защото температурата е доста ниска и изобщо не сте жадни. Ако ви се наложи да сте за по-дълго в стая с климатик, тогава следете внимателно количеството течности, които консумирате.

2. Главоболие

Възможно е, ако останете по-дълго в стая с климатик да ви заболи глава. Една от причините за главоболието и мигрената е дехидратацията.

3. Проблеми с дихателната система

Хората, които работят на места с климатик често се оплакват, че имат проблеми с дихателната система. При някои се изразява в запушен нос или течащ нос, сухо нос и сухо гърло, а при други – точно обратното. Проучванията показват, че 28% от хората, които работят в климатизирана стая, страдат от ринит. Но сред хората, които работят във вентилирана стая, тази цифра е само 5%.

4. Сънливост

Като цяло основната функция на климатикакаквто вкъщи, така и в офиса е да направи температурата подходяща за нас. Хората обаче често несъзнателно нагласят много по-високи температури през зимата и по-ниски през лятото. Това обаче може да е голяма грешка. Не само от гледна точка на използваната електроенергия, но е и доказано, че хората, работещи в климатизирани стаи, по-често се оплакват от сънливост.

5. Сърбеж и раздразнена кожа

Дали козметиката е вредна? И още как! Прекомерната климатизация, комбинирана с излагане на слънчева светлина, може да предизвика сърбеж и изсушаване на кожата. Необходимо е да се грижим за постоянното овлажняване на кожата, ако прекарваме дълго време в стая с климатик, без значение дали е лято или зима.

6. Астма и алергия

Климатикът не е основният причинител на тези заболявания, но когато страдате от тях и сте прекалено дълго време в помещение с климатик, това може да усложни състоянието ви. От една страна, климатикът може да защити хората, които са чувствителни към цветен прашец. Но, от друга страна някои хора се оплакват, че симптомите се влошават.

7. Сухота в очи

Отново поради сухия въздух може да настъпи сухота и раздразнене на очите, както и зачервяване и замъглено виждане.

8. Простуди и инфекции

Въздухът, преработен от климатик, пресушава назалните проходи, и може да доведе до дразнене на лигавиците. По този начин тялото ви става уязвимо за вируси и инфекции.

/Zdrave.to.

коментара

Здраве

Ходете бързо за дълголетие

Публикувано

на

Ако искате да бъдете по-дълголетни, едно от нещата, които препоръчват специалистите е, да ходите бързо. Според британски учени, които са работили с данните на повече от 470 000 души от британската Биобанка, пише Daily Mail.

Изданието се позовава на изследване, цитирано от ЮПИ, според което добрата физическа форма има значение за продължителността на живота. И то много по-важно от теглото на човек. „Резултатите показват, че добрата физическа форма е по-добър индикатор за очаквана продължителност на живота от индекса на телесната маса“, обяснил и Том Йейтс от екипа специалисти.

Резултатите от изследването показват, че с най-кратък живот са твърде слабите мъже и жени, които ходели бавно – съответно средно 64,8 години и 72,4 години.

Жените, които ходят бързо, са с очаквана продължителност на живота 86,7 до 87,8 години, а мъжете – 85,2 до 86,8 години. Тя се запазва дори ако те са с голямо наднормено тегло.

Общо, хората, които ходят бързо, могат да живеят до 15 години повече от тези, които едва се влачат.

Според специалистите, е нужно да се насърчават хората да ходят бързо, за да добавят още години към живота си.

Важно уточнение е, че това не означава, че хората, които ходят бързо, живеят по-дълго. То извежда връзка, а не причина и следствие. Скоростта на ходене обаче може да е начин за лекарите да преценят общото здравословно състояние на пациентите си заедно с други изследвания.

Още през 2013 г. специалисти са стигнали до извода, че бързото ходене намалява сърдечносъдовите рискове и така удължава живота.

коментара

Продължете с четенето

Здраве

Основните продукти в менюто, което допринася за поддържането на здравето

Публикувано

на

Учени посочват продуктите, насърчаващи загубата на тегло

Основните продукти в менюто, което допринася за поддържането на здравето и добрата фигура, са протеини, мазнини, въглехидрати и фибри

Стриктните диети са неефективни, но добрата, питателна диета може да ви помогне да отслабнете. Експертите посочиха ​​продуктите за такава диета.

Протеини. Според експерти, основните продукти в менюто, което допринася за поддържането на здравето и добрата фигура, са протеини, мазнини, въглехидрати и фибри. Те препоръчват хранене с протеини под формата на мастна риба и червено месо, както и месо от домашни птици. В същото време, експертите съветват да се ядат животински протеини стриктно в умерени количества, на малки порции в даден момент. Също така сред основните източници на протеин в диетата за отслабване са яйца от пиле и пъдпъдъци, млечни продукти.

Мазнини. Здравословните мазнини могат да бъдат получени от различни видове ядки и орехови пасти без захар и заместители на захарта, висококачествено масло с най-малко 82,5% мазнини, свинска мас, както и тъмен шоколад. Експертите отбелязват, че в основния хранителен прием приемът на мазнини не трябва да бъде под един грам мазнини на килограм телесно тегло. С наднорменото тегло се препоръчва да се консумират до 0,8 грама мазнини на килограм тегло.

Въглехидрати. Учените напомнят, че здравият човек трябва да яде въглехидрати в количество от най-малко 3 грама на килограм тегло. В диетата трябва да въведете колкото се може повече зърнени култури: просо, елда, ечемик, овес, лимец. В допълнение, трябва редовно да се ядат бобови култури – боб, леща, нахут.

Сладкиши, които също са източник на въглехидрати, трябва да се консумират в изключително малки дози, за предпочитане е да се заменят с плодове. От печенето е необходимо да се даде предимство на продукти от брашно от ръж, царевица или елда.

Фибри. От тази категория продукти в диетата за отслабване трябва да присъстват трици, зеленчуци, билки. Диетолозите съветват да се ядат зеленчуци и билки заедно с месо и риба. Според тях, е полезно да се използват сурови плодове и зеленчуци дневно до 400-500 грама.

коментара

Продължете с четенето
Loading...
loading...

Магазин за бои и мазилки JUB

Facebook

КАЛЕНДАР

май 2019
П В С Ч П С Н
« апр.    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

ПОПУЛЯРНИ