ВИДЕО: Как се разглежда един научен проблем от различни науки, показаха ученици от НПГ Д. Талев

За втора поредна година в Неврокопска професионална гимназия „ Димитър Талев“ в Гоце Делчев се проведе тримерен урок, който на практика показа как един научен проблем може да бъде разгледан комплексно от различни науки. Науките бяха химия, физика и биология а актуалният научен въпрос, учениците бяха избрали радиацията. Инициатори на тримерният урок тази година бяха учениците от 10 „в“ клас които го посветиха на 150-годишнинато от рождението на Мария Кюри, първата жена, носител на две Нобелови награди за физика и химия в началото на 20. век.
Тримерният урок бе разпределен в три части като всяка част бе посветена на три различни науки: химия, физика и биология. С помощта на забавна кръстословица, мултимедийни презентации и отборни състезания засягащи въпросите на радиацията, разглеждани от гледните точки на трите науки, присъстващите разбраха за неподозирани влияния на радиацията в приложните дейности на различните науки. Специално бе присъствието на инспектор Иван Джанеков от Отряда по специализирани оперативни дейности, който запозна аудиторията с уреди за установяване на радиация и средствата и начините за предпазване. Гости на откритият тримерен урок бяха и ученици от седми клас на Първо ОУ „Св.св. Кирил и Методий“, заедно с преподавателите си. Въпреки, че те все още не са изучавали въпросите на радиацията, техният отбор се представи впечатляващо добре в иновативната игра. На тримерният урок присъстваха и директорът на гимназията, Мария Георгиева, заместник-директорите, Соня Кюлева, Василка Кирева, Васил Аратлъков и преподаватели по различни дисциплини.
Тримерният урок бе любопитен и полезен за всички присъстващи, които бяха изненадани с по една ябълка – плод, който най-малко поема радиация.
Водещите открития урок, преподавателите: Мария Москова, Славена Рускова и Венета Нуркова, които подготвиха урока, апелираха към всички учени, радиоактивните лъчения да бъдат използвани само в служба на човека.

Започнете да пишете и натиснете Enter за търсене